پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۸۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
بازار بزرگ رفسنجان در حال تخریب است و در جلساتی که برای مرمت این بازار ۷۰۰ساله برگزار شد مسئولان قولهایی دادند که بدون عمل ماند

شعارسال: بازار بزرگ رفسنجان از قدمت بالایی برخوردار است و برخی پیشینه آن را ۷۰۰ سال و یا بیشتر عنوان می کنند.

اما هر ساله شاهد تخریب بخشی از این میراث ماندگار هستیم و بازاریان خودشان برای تعمیر آن کمر همت می بندند طی جلساتی هم که با مسئولان برگزار می شود و وقول و وعده هایی داده می شود اما به گفته بازاریان به این وعده ها هم عمل نمی شود.

هیئت امنای بازار که از این قول و وعده های بی عمل مسئولان به تنگ آمده و خود وارد کار شدند پای درد و دلشان با خبرنگاران باز شده و می خواهند صدایشان به گوش مسئولان برسد.

یکی از اعضا هیئت امنای بازار در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه پشت بام مغازه های بازار را شروع به تعمیر کردیم افزود: اما راهی که بتوانیم به پشت بام برویم نیست نه راه پله و نه نردبانی که بشود کار انجام داد.

وی ادامه داد: این بازار آبروی شهرمان است هر کس از هر گوشه ایران و جهان به رفسنجان می آید حتما به بازار سر می زند و همیشه توریست های خارجی هم در بازار حضور دارند اما این وضع بازار با نام شهرستان همخوانی ندارد.

این عضو هیئت امنای بازار رفسنجان گفت: در شهرهایی مانند یزد و کرمان مسئولان نسبت به ماندگار بودن میراث کهن شهرشان خودشان وارد عمل می شوند و حتی در کرمان هیچ پولی از بازاریان برای مرمت بازار دریافت نشده بعضی بازاریان ما واقعا توان مالی ندارند لذا مسئولان باید حمایت کنند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی شهرداری قولهایی داده شده اما عمل نشده است قرار شد نسبت به تعمیر تأسیسات آب و برق اقدام شود اما اقدامی صورت نگرفته طرح ها و نقشه هایی که کشیده شده و قرار شد یک سوم هزینه را بازاریان بپردازند مابقی شهرداری اما هنوز از سوی شهرداری اقدامی نشده است و زمستان هم در راه است و پشت بامهای مغازه ها نیاز به تعمیر اساسی دارند.

این بازاری و کسبه خوشنام رفسنجان ابراز داشت: مسئولان باید حمایت کنند و کار بازاریانی که دستشان نمی رسد تا هزینه بپردازند را راه بیاندازند.

یکی دیگر از چهره های خوشنام بازار رفسنجان نیز در این مصاحبه با بیان اینکه استاندار و فرماندار کرمان افرادی دلسوز بودند و به کمک بازاریان آمدند و آن را مرمت کردند افزود: ما هم از فرماندار، شهردار، مسئولان میراث فرهنگی و سایر مسئولان می خواهیم کمک کنند و نسبت به تعمیر بازار همکاری کنند.

وی یادآور شد: اگر اتفاقی بیافتد و قرار باشد از طریق پشت بام نسبت به رفع مشکل و خطر اقدام کنیم هیچ معبری برای رفتن به پشت بام وجود ندارد.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی روراستی، تاریخ انتشار: 29مهر1394، کدخبر: 17056: www.rorasti.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۲
0
0
آی گل گفتی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین