پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه گمرک جهرم این امکان را دارد تا در محل سردخانه ها و یا باغ ها به صادرکنندگان ارائه خدمات کند، گفت: دلیل اینکه ما جهرم را برای ایجاد گمرک انتخاب کردیم وجود سردخانه های خوب نگهداری میوه و مواد غذایی است.

شعار سال: سکینه سیاحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی های شهرستان جهرم گفت: راه اندازی گمرک جهرم چند سال است که توسط مسئولان استان و شهرستان در حال پیگیری بوده و در بازدیدهایی که به همراه مسئولان گمرک کشور از این شهرستان داشتیم به ظرفیت مناسب جهرم در تولید محصولات کشاورزی و توانایی شهرستان در صادرات کالا واقف شدیم.

وی افزود: ما با همین نیت در اجرای توصیه های مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی این گمرک را راه اندازی کردیم تا آمار خوب از صادرات خرما و مرکبات و سایر محصولات صیفی استان داشته باشیم.

مدیرکل گمرکات استان فارس ادامه داد: به سبب قرار گرفتن جهرم در مسیر اتصال استان فارس به مرزهای جنوب کشور، امیدواریم شهرستان های همجوار با استفاده از ظرفیت گمرک جهرم صادرات خود را به جای اینکه به گمرک دیگر استان ها ارسال کرده و به نام آن استان صادر کنند به جهرم آمده و از ظرفیت گمرک این شهرستان بهره مند شوند چرا که ما ارزیابی خاص از کالاهای صادراتی نداریم و تنها کالا را پلمپ و پروانه را صادر می کنیم.

وی با بیان اینکه کالاهای پلمپ شده از گمرک جهرم بدون معطل شدن در گمرک های مرزی، به سایر کشورها صادر می شوند، به لزوم تبدیل شدن جهرم به یک مرکز خوب برای صادرات کالا تاکید کرد و اظهار داشت: امیدواریم در زمان پساتحریم و با فعال شدن بخش تجاری به ویژه در حوزه صادرات بتوانیم آمار صادرات استان و کشور را افزایش دهیم.

به اعتقاد سیاحی، اینکه از منابع موجود در استان فارس برای تولید محصول استفاده شده اما آن را به نام دیگر استان ها صادر کنیم، صحیح نیست و باید بتوانیم با بالا بردن آمار صادراتی خود که حق استان است، حرف برای گفتن داشته باشیم.

به باور وی، با وجود تمام امکانات و ظرفیت های ویژه استان، آمار صادرات ما شاید یک چهارم آمار واقعی باشد و بقیه دارد به اسم استان های دیگر صادر می شود.

وی نبود گمرک در شهرستان ها را علت کاهش آمار صادرات کالا از استان دانست و گفت: فاصله شهرستان تا گمرک مرزی جنوب کشور کمتر از فاصله آن تا مرکز استان بوده و این امر سبب کاهش استقبال صادرکنندگان از گمرک شیراز شده است.

مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه گمرک جهرم این امکان را دارد تا در محل سردخانه ها و یا باغ ها به صادرکنندگان ارائه خدمات کند، خاطرنشان کرد: دلیل اینکه ما جهرم را برای ایجاد گمرک انتخاب کردیم وجود سردخانه های خوب نگهداری میوه و مواد غذایی است.

وی با اشاره به اینکه با وجود سردخانه های خوب در جهرم اما بسیاری از محصولات تولیدی مانند لیموشیرین به دلیل تولید انبوه و نگهداری در مکان های نامناسب خراب و ضایع می شوند، خاطرنشان کرد: تولید محصولات باغی نه تنها ثروت مردم و ثمره تلاش های کشاورزان است بلکه زندگی آنها به کشاورزی گره خورده است.

مدیرکل گمرکات فارس ادامه داد: ما با این نیت اقدام به راه اندازی گمرک در جهرم کردیم تا ضمن صادرات به موقع کالاها، بازار خوب را برای محصولات داشته باشیم و هم اینکه کشاورزان، ناامید از تلاش و زحمات خود و خراب و دور ریختن آن نشوند.

سیاحی به بازدید خود از نمایشگاه توانمندی های جهرم اشاره کرد و توانمندی های جوانان شهرستان در شرکت های دانش بنیان و تولید صنایع دستی و آثار فاخر هنرمندان جهرم از جمله مواردی دانست که می تواند از طریق گمرک این شهرستان به نقاط مختلف دنیا صادر شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی پسین جهرم، تاریخ انتشار 26 بهمن 1394، کد مطلب: 5890: www. pasinejahrom.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین