پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۰۹۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۳:۰۳
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: هنوز احتمال بروز سیلاب‌های‌شدید در استان وجود دارد.

شعارسال: رضا میرزایی با بیان اینکه خشکسالی و سیلاب دو روی یک سکه‌اند اظهار کرد: استان لرستان به لحاظ وضعیت توپوگرافی و کوهستانی و همچنین شیب تند و وسعت قابل توجه سازندهای زمین‌شناسی ریزدانه و شرایط اقلیمی یکی از استان‌های با پتانسیل‌ بالای سیل‌خیری است.

میرزایی گفت: با توجه به قرارگیری مراکز جمعیتی استان در کنار رودخانه‌ها، در بسیاری موارد حد بستر و حریم رودخانه‌ها توسط ساکنین رعایت نشده و منازل مسکونی، تاسیسات و اراضی و باغات در حریم سیلابی قرار دارند.

وی افزود: پتانسیل بالای سیل‌خیزی رودخانه‌های استان و عدم رعایت حریم و بستر آنها و در برخی موارد دستکاری هندسه بستر رودخانه‌ها به صورت مصنوعی، باعث شده تا در موقع بروز سیلاب، خسارات افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: درست است که در سال آبی جاری تاکنون بارندگی‌ها در استان نسبت به دوره مشابه سال گذشته و بلندمدت حدود ۶۰ درصد کاهش نشان می‌دهد ولی ورود یک جبهه قوی باران‌زا می‌تواند همه محاسبات را به هم ریخته و باعث بروز سیلابی شدید و غافلگیرکننده شود.

این کارشناس آب کشور افزود: با توجه به ماه‌های باقی مانده از فصول زمستان و بهار سال آبی جاری، هنوز احتمال بروز سیلاب‌های شدید در لرستان وجود دارد، لذا لازم است مردم به این موضوع توجه داشته باشند و خود و سرمایه‌های‌شان را در معرض تهدید سیلاب قرار ندهند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 26بهمن1396 ، کدخبر: 96112614943: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰
0
0
اگه مرتع کاری و جنگلبانی رو تقویت میکردن
الان این مشکلات پیش نمیومد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
بحث فقط جنگلکاری و ... نیست
اب بند ها و ابگیر های طبیعی و مصنوعی باید احیا بشن که از وقوق سیل ناگهانی جلوگیری کنن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین