پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
بسیاری از روستاهای بخش کامفیروز در زمینه زیرساخت های مخابراتی همچون آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت دچار مشکلات فراوان می باشند.

شعارسال: بسیاری از روستاهای بخش کامفیروز در زمینه زیرساخت های مخابراتی همچون آنتن دهی تلفن همراه و دسترسی به اینترنت دچار مشکلات فراوانی می باشند. تلفن همراه و اینترنت به ابزاری ضروری برای جامعه امروز تبدیل شده است، جامعه‌ای که در عصری موسوم به «عصر ارتباطات»، بسیاری از امور زندگی روزمره خود را با استفاده از این ابزار ارتباطی، در کسری از زمان انجام می دهد و این خود باعث جهشی بزرگ در پیشرفت و توسعه همه جانبه جوامع شده است. در حالی که سرعت پیشرفت ابزار و علوم ارتباطی به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا کرده است و هر روز شاهد ظهور و بروز نسل‌های جدید ارتباطی هستیم و جهان پیشرفته و پیچیده امروزی، مردم را وادار به حرکت در این مسیر می کند؛ برخی از روستاهای بخش کامفیروز خصوصا تنگ شول از ابتدائی ترین زیرساخت های ارتباطی و مخابراتی محروم بوده و مدتهاست مشترک موردنظر در دسترس نمی باشد!. در سال های اخیر تلاش های بسیاری در سطح کشور در زمینه توسعه زیرساخت های مخابراتی صورت گرفته است و شرکت مخابرات در کنار اپراتورهای تلفن همراه، خدمات خود را به بسیاری از نقاط کشور از شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ، تا بسیاری از جاده‌ها و نقاط صعب العبور گسترش داده است، منتهی همچنان برخی از روستاهای این بخش با فاصله ای کمتر از 80 کیلومتر تا مرکز استان فارس به عنوان یکی از قطب های الکترونیک کشور، در آنتی دهی تلفن همراه درجا می زنند و جالبتر اینکه بعضی از این روستاهای مذکور، عمدتاً در نقاط غیرکوهستانی قرار دارند و با کمترین زیرساخت ها، می توان بهترین خدمات اینترنت قوی را به مردم این روستاها ارائه نمود.

*آنتن دهی ضعیف تلفن همراه در منطقه تنگ شول

گزارشات رسیده به خبرنگار حاکی از آن است که آنتن دهی تلفن همراه در روستاهای شیر محمدی،آبباد،شول بزی،پلنگی و از وضعیت بسیار ضعیفی برخوردار است و علاوه بر آن، در تمام روستاهای این بخش ودر دیگر روستاها که مشکل آنتن دهی ندارند نیز، اینترنت همراه بسیار ضعیف می باشد و باید گفت مردم این بخش همانطور که در حوزه آب دارای مشکلات عدیده ای شده اند، در حوزه مخابرات نیز نگرانی‌های جدی دارند و لازم است این نگرانی‌ها رفع شود. دهیار یکی از روستاهای به خبرنگار گفت: برای برقراری تماس باید از منزل خارج شده و آنقدر در کوچه جا به جا شویم تا نقطه ای با اندک آنتن دهی پیدا کنیم. یکی دیگر از دهیاران می گفت: بارها شده صبح که برای پیگیری امور روستا به بخشداری مراجعه می کنم بخشدار می گویند چرا هر چه تماس میگیریم در دسترس نیستی و من هم پاسخ می دهم آنتن دهی در روستای ما بسیار ضعیف است. دهیار دیگری می گفت: برخی مواقع برای برقراری تماس مجبور می شویم به بالای پشت بام منزل برویم. یکی دیگر می گفت: جوانان روستای ما برای استفاده از اینترنت، در نقطه ای که مقداری آنتن دهی آن بهتر است جمع می شوند.

همه‌ی این موارد در حالی است که علی رقم تلاش ها و پیگیری های بخشداربخش مهندس عمادی و اکثر دهیاران و شوراهای روستاهای مذکور، از پیگیری و نامه نگاری های متعدد خویش برای رفع این مشکل خبر می دهند و از عدم پاسخگویی و پیگیری مسئولین شهرستان و استان گلایه دارند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری مرودشت نا، تاریخ انتشار: 14بهمن1394، کدخبر: 3363: www.marvdashtna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین