پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۲۷۹۱
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
عضو اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به بیماری اقتصاد ایران، این معضل را ریشه‌دار دانست و گفت: این بیماری ناشی از سوءمدیریت‌های ملی و منطقه‌ای است.

شعارسال: عضو اتاق بازرگانی لرستان با اشاره به بیماری اقتصاد ایران، این معضل را ریشه‌دار دانست و گفت: این بیماری ناشی از سوءمدیریت‌های ملی و منطقه‌ای است.

علی کردی با بیان این مطلب که این معضل توانسته مشکلات اقتصادی منطقه را تحت الشعاع قرار دهد گفت: دانشگاه‌های ما هر روز فارغ‌التحصیلان جدید را روانه بازار می‌کنند که محصول‌شان بیکاری است و عمدتاً از مهارت‌های لازم بی‌بهره هستند.

عضو اتاق بازرگانی لرستان تصریح کرد: این افراد تلاش بسیاری کردند و با صرف هزینه و زمان فارغ‌التحصیل شده‌اند اما کاری برایشان وجود ندارد چراکه کار، نیاز به مهارت دارد.

وی با بیان این‌که زیرساخت‌های کار نیز وجود ندارد، گفت: دولت هم تلاش خود را می‌کند تا بتواند اشتغال ایجاد کند و نظمی به اقتصاد بدهد اما با وجود همه اینها، مشکلات همچنان روی زمین باقی است و باید گفت امروز می‌خواهیم روی بنایی که گلی بوده و فوندانسیون ندارد برج بسازیم؛ برجی که اسمش اقتصاد پویا با رشد و سرمایه‌گذاری، ارزش افزوده و ارتقای تولید است.

این کارآفرین برتر با تأکید بر این‌که ابتدا باید اقتصادمان را بسازیم، ادامه داد: اقتصادی علمی، مبتنی بر منطق، عملیاتی و بین‌المللی است نه اقتصادی محصور در پشت درهای بسته که نمی‌تواند خود را نگه دارد و موجب تخریب بیش از حد منابع مالی، زیرزمینی، محیط زیستی و انسانی می‌شود.

وی افزود: باید اقتصادمان را مبتنی بر اقتصاد پایدار و کاملاً علمی و بین‌المللی بنا کرده و از طرفی لازم نیست چرخ یا برق را اختراع کنیم. در این رابطه نیز می‌توانیم از کشورهای دارای تجربه بهره‌مند شویم و از تشکل‌ها و افرادی که به معنای واقعی اقتصاد را می‌شناسند استفاده کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 7 اسفند 1396، کدخبر: 96120703133، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین