پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۷
مدیر کل منابع طبیعی خوزستان گفت: تغییر اقلیمی که در حال رخ دادن است، تنها مختص خوزستان، ایران و یا منطقه نیست بلکه کل جهان و 5 قاره با آن درگیر هستند.

شعارسال: مدیر کل منابع طبیعی خوزستان گفت: تغییر اقلیمی که در حال رخ دادن است، تنها مختص خوزستان، ایران و یا منطقه نیست بلکه کل جهان و 5 قاره با آن درگیر هستند.

احمد مطیعی، مدیر کل منابع طبیعی خوزستان بیان داشت: این تغییر اقلیم علت های مختلفی هم مانند؛ گرم شدن کره زمین و همچنین عوامل انسانی همچون؛ افزایش گازهای گلخانه ای، از بین رفتن جنگل ها و خشک شدن تالاب ها دارد.

وی افزود: سازگاری اولین و مهم ترین روشی است که در دنیا برای این تغییر اقلیم انتخاب شده که در ایران ۳۴ میلیون هکتار اراضی بیابانی وجود دار؛ متأسفانه ریزگردها طی ۱۵ سال اخیر نیز عارض شده است؛ تا کنون شدیدترین گرد و غبارها را در سیستان و بلوچستان رخ داده، اما اهمیت اقتصادی خوزستان بیشتر از سایر استان هاست و این ضرر و زیان برای کل کشور است.

مدیر کل منابع طبیعی خوزستان ادامه داد: باید به سمت ایجاد ارتباطات جهانی حرکت و با مبادله اطلاعات و تجارب بین کشورها مشکلات موجود زیست محیطی را حل کنیم؛ باید در نهایت به سمت و سوی کشت و مبارزه بیولوژیکی برویم که البته تحقق این هدف مستلزم ایجاد زیرساخت های خاص خود است.

وی ادامه داد: تغییر اقلیمی که در حال رخ دادن است، تنها مختص خوزستان، ایران و یا منطقه نیست بلکه کل جهان و 5 قاره با آن درگیر هستند.

مطیعی بیان کرد: در استان خوزستان ۹۶۰ هزار هکتار جنگل، ۲.۵ میلیون هکتار اراضی مرتعی و مرتع وجود دارد؛ طرح های تثبیت شن های روان حدودا از سال ۴۷ آغاز و در حال حاضر ۳۵۰ هزار هکتار شنزار روان در خوزستان وجود دارد که ۱۳۰ هزار هکتار آن به روش مالچ پاشی و نهال کاری تثبیت شده است.

وی گفت: تأمین آب شرب، محیط زیست، فنی، صنعتی و کشاورزی باید در اولویت قرار بگیرند. تاکنون بیش از ۲۵ تا ۳۰ کیلومتر طرح درختکاری در اطراف جاده های استان انجام و همچنین در هفته منابع طبیعی ۲۰۰ هزار اصله نهال توزیع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ز خبرگزاری جوان، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 6463312، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
جهان به سمت خشک سالی میرود و نمیتوان کاری کرد مخصوصا در ایران ولی تا جایی که نقش انسان میتواند ایفا شود باید تلاش کرد مثل افزتیش علم و تکنولوژی در زمینه کاهش مصرف اب
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین