پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۵۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طول سفر حج حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز است و زائرانی که می خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند از هم اکنون در خصوص انتخاب کاروان هایی با مدت اقامت کمتر اقدام کنند.

شعارسال:رئیس سازمان حج و زیارت گفت: طول سفر حج حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز است و زائرانی که می خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند از هم اکنون در خصوص انتخاب کاروان هایی با مدت اقامت کمتر اقدام کنند.

 حمید محمدی در خصوص وضعیت کلی حج ۹۷ گفت: در توافقنامه حج سال ۹۷ در بحث تامین امنیت و عزت و کرامت حجاج همانند حج گذشته با عربستان به توافق شده است و علاوه بر آنها امتیازاتی نیز در زمینه مسائل اجرایی نسبت به حج گذشته در توافق نامه لحاظ شده است.

وی در این خصوص اضافه کرد: بر اساس توافقنامه حج، حجاج از خدمات پزشکی عربستان به خصوص در مشاعر بیشتر استفاده خواهند کرد. همچنین در حوزه تدارکات و تغذیه امکان انتقال برخی اقلام تدارکاتی از ایران فراهم شده است.

رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص تامین مسکن حجاج گفت: در حوزه مسکن نیز تقریبا تمام هتل‌های مورد نیاز حجاج اجاره شده است.

حمید محمدی در ارتباط با زمان انجام معاینات پزشکی حجاج توضیح داد: بعد از اتمام ثبت‌نام زائران، معاینات پزشکی حجاج آغاز خواهد شد. تاکید ما این است که اگر بر اساس معاینات مشخص شد که زائری توانایی جسمانی لازم برای اعزام به حج را ندارد، برای عزیمت به این سفر اصرار نداشته باشد بدلیل اینکه ممکن است به دلیل سختی‌های سفر، با مشکلات جدی مواجه شود.

وی در خصوص زمان سفر حج افزود: طول سفر حج حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز است و زائرانی که می خواهند مدت زمان کمتری را در سفر باشند از هم اکنون در خصوص انتخاب کاروان هایی با مدت اقامت کمتر اقدام کنند که بعد از این امکان کاهش زمان سفر زائران و یا بازگشت زودهنگام به کشور فراهم نیست.

رئیس سازمان حج و زیارت همچنین در خصوص کاروان های حج سال ۹۷ بیان کرد: کاروان‌های حج امسال به ۴ گروه ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره تقسیم‌بندی شده اند.

محمدی در پایان بیان کرد: تمام کاروان‌های مدینه قبل و مدینه حدود ۶ روز در شهر مدینه اقامت دارند و مابقی برنامه سفر زائران با اقامت در شهر مکه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت پارسینه، تاریخ انتشار 20اسفند 96، کد خبر: 416442، www.parsine.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
امیدواریم عربستان در رسیدگی و همه ی این زائرین مثل گذشته کوتاهی نکنه و کاری نکنه که دوباره سفر به عربستان را تحریم کنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
ای کاش میشد که هر سال که میاد از امار حجاج ایرانی کمتر بشه..هیچ دلیلی نداره تو این وضعیت ما پول بریزیم به جیب عربستان
ا.ف75
ناشناس
Germany
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
برخورد عربستان با ایران به گونه ای نیست که ما بخوایم حجاج ایرانی رو به این کشور ظالم و خبیس بفرستیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین