پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۸۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۵
گرچه همه زمان‌ها مخلوق خداست، اما برخی از آنها از شرافت و ویژگی خاصی برخوردار است، به عبارت دیگر، همه ماه‌های سال، پرتویی از قدرت خداوند متعال است.

شعارسال: گرچه همه زمان‌ها مخلوق خداست، اما برخی از آنها از شرافت و ویژگی خاصی برخوردار است، به عبارت دیگر، همه ماه‌های سال، پرتویی از قدرت خداوند متعال است، اما در میان آنها سه ماه «رجب، شعبان و رمضان»، دارای امتیاز و برجستگی ویژه‌ای هستند. «رَجَب» یا «رَجَب المُرَجَّب» هفتمین ماه از ماه‌های قمری است، این ماه یکی از با عظمت‌ترین و ارزشمندترین ماه‌های سال است، چراکه خداوند مزیّت‌های بسیاری در آن قرار داده که به صرف انجام اعمالی می‌تواند از آنها برخوردار شد.

حال به همین مناسبت، به برخی از اعمال نخستین شب و روز این ماه اشاره می‌شود:

* اعمال شب اول ماه رجب:

1ـ دعای هلال ماه رجب:

اللَّهُمَّ أَهِلَّهُ عَلَیْنَا بِالْأَمْنِ وَ الْإِیمَانِ وَ السَّلامَةِ وَ الْإِسْلامِ رَبِّی وَ رَبُّکَ اللهُ عَزَّ وَ جَلَّ.

در نقلی آمده که وقتی پیامبر اکرم(ص) هلال رجب را می‌‏دید این دعا را می‌خواند: «اللَّهُمَّ بَارِکْ لَنَا فِی رَجَبٍ وَ شَعْبَانَ وَ بَلِّغْنَا شَهْرَ رَمَضَانَ وَ أَعِنَّا عَلَی الصِّیَامِ وَ الْقِیَامِ وَ حِفْظِ اللِّسَانِ وَ غَضِّ الْبَصَرِ وَلا تَجْعَلْ حَظَّنَا مِنْهُ الْجُوعَ وَ الْعَطَشَ».

2ـ غسل

نبّی مکرم اسلام (ص) می‌فرماید: هر کس ماه رجب را درک کند و اول و وسط و آخر آن ماه را غسل کند، از گناهان خود پاک می‌شود مانند روزی که از مادر متولد شده است.

3ـ زیارت امام حسین (ع)

4ـ نماز مخصوص شب اول ماه رجب: بعد از نماز مغرب 20 رکعت، یعنی 10 تا نماز دو رکعتی بخواند.

5-بعد از نماز عشاء مستحب است دو رکعت نماز خوانده شود:

در رکعت اول حمد، یک مرتبه سوره «انشراح» و سه مرتبه سوره توحید.

در رکعت دوم حمد، یک مرتبه سوره «انشراح»، یک مرتبه سوره توحید و ناس و فلق خوانده شود.

بعد از نماز، سی مرتبه لا إِلَهَ إِلا اللهُ بگوید و سی مرتبه صلوات بفرستد تا خداوند گناهان او را بیامرزد مانند روزی که از مادر متولد شده است.

* اعمال روز اول رجب

1ـ روزه

روایت شده که حضرت نوح (ع) در این روز به کشتی سوار شد و به کسانی که همراه او بودند امر فرمود روزه بگیرند که هر کس این روز را روزه بگیرد، آتش جهنم یک سال از او دور شود.

2ـ غسل

3ـ زیارت امام حسین (ع)

از امام جعفر صادق (ع) روایت شده است که هر کس امام حسین (ع) را در روز اول رجب زیارت کند، خداوند او را بیامرزد.

(کسی که توانایی زیارت مرقد شریف حضرت سیدالشهدا (ع) را ندارد؛ هر جایی که باشد دست بر سینه بگذارد و سه مرتیه بگوید: صلی الله علیک یا اباعبدالله تا در زمره زائران حضرتش قرار گیرد. ان‌شاءالله)

4ـ اذکار و ادعیه بسیاری برای روزهای این ماه شریف ذکر شده است: (لااله الالله، استغفرالله، صلوات)


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازسایت خبری رجانیوز، تاریخ انتشار: 27اسفند 1396، کدخبر:  285150 ،www.rajanews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
چه قدر زیبا و خوب که اول سال با ماه رجب شروع میشه
انشاالله که سال پر برکت و پر خیری باشه و سال ظهور باشه
ا.ف75
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۳
0
0
امیدوارم همه بتونن در شب آرزو ها به مراد دلشون برسن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین