پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۰۴۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷
مدیرکل منابع طبیعی مازندران، خزان زودرس جنگل ها و تغییر فصل آتش سوزی را نتیجه تغییر اقلیم برشمرد.

شعارسال: مدیرکل منابع طبیعی مازندران، خزان زودرس جنگل ها و تغییر فصل آتش سوزی را نتیجه تغییر اقلیم برشمرد.

ستار بابایی ظهر یکشنبه، در مراسم تودیع و معارفه رئیس منابع طبیعی شهرستان سوادکوه، خزان زودرس، تغییر فصل آتش‌سوزی، افزایش میانگین دما، کاهش بازندگی را نتیجه تغییر اقلیم دانست و گفت: شاید این تغییر در اختیار ما نباشد اما با مدیرت درست می‌توان این تغییرات را در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کرد.

وی سیاست‌های سازمان جنگل‌ها در ارتباط با منابع طبیعی و برنامه‌ریزی در این خصوص را جامعه‌نگری و مشارکت مردمی برشمرد و افزود: اساس و پایه هردوی این موارد فرهنگ‌سازی و عمومی کردن فرهنگ منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی و آب‌خیز داری استان مازندران، از جمله اتفاقات خوب شهرستان سوادکوه را فرهنگ‌سازی و مشارکت تعاونی‌های مرتع‌داری با افراد مرتبط در خصوص اعمال سیاست‌های درست در ورود و خروج به موقع دام دانست و افزود: با توجه به سطح مراتع، همه از آنچه که در شهرستان رخ داد، رضایت دارند.

وی شهرستان سوادکوه را از جمله شهرستان‌هایی برشمرد که در آن قانون رفع تداخل در حال انجام و در این رابطه پیشرو بوده است و افزود: برخی از زمین‌داران مدعی اراضی‌ هستند که اعتقاد دارند نسل به نسل به دست آنها رسیده اما در اجرای قانون به دلایلی حقوقشان ضایع شده که برای رفع این تعارضات ابتدا در خود وزراتخانه و بعد تحت‌عنوان رفع تداخل تبدیل به قانون شده است.

بابایی با بیان اینکه رفع اقدامات ۵۰ ساله در طی یک سال کار سختی است و نیازمند مشارکت مردمی هستیم، گفت: جدا کردن حقوق ملی ازحقوق مردم بسیار سخت بوده اما غیرقابل انجام نیست و با مشارکت مردمی این کار شدنی است.

بابایی با اشاره به سیاست‌های افزایش جمعیت، همجواری با پایتخت با جمعیت بالا و مساعد شدن شرایط راه، به افزایش آلودگی و فشار زندگی در شهرستان در سال‌های آینده اشاره کرد و افزود: به دلیل عدم وجود شرایط عادی زندگی مردم در تهران و کاهش فاصله زمانی تهران شمال با بهبود محور، شاهد هجوم جمعیت سرریز خواهیم بود که با توجه به مشکلات زیست‌محیطی شرایط بغرنجی را برای ما ایجاد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه تصرف اراضی ملی و حتی تبدیل زمین‌های کشاورزی در آینده برای ما مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد بر لزوم توجه برنامه‌ریزان در این رابطه تأکید کرد.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران یکی از دلایل تخلفات را سرریز جمعیت برشمرد و ادامه داد: مازندران در ایام تعطیلات استان اول از نظر پذیرش گردشگر بود و طبیعتا هجوم ۱۵ میلیونی مشکلاتی را برای استان ایجاد خواهد کرد که باید به درستی مدیریت شود.

وی با تأکید بر جامع بودن قوانین و درکنارهم دیدن همه عوامل فرصت و تهدید باهم، افزود: اگر قطع بهره‌برداری را محدود اما بقیه موارد را مشمول زمان کنیم، طبیعتا آنچه که مردم می‌خواهند حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: شیوع افت و بیماری در ارتباط با درجه حرارت متوسط است که در اینده هم خواهیم داشت و اینها از جمله مواردی است که کار ما را بسیار سخت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه ما توانستیم ۲ هزار و ۶۰۰ نفر افراد شاغل در طرح‌های جنگلداری را به گونه ‌ای نگه داشته باشیم، افزود: چهار برابر این میزان به‌صورت غیرمستقیم در حال ارتزاق بوده‌اند که هیچ برنامه‌ای برای آنها نداشته‌ایم و متاسفانه در برخی از شهرستان‌ها امکاناتی در اختیار آنها، بلای جان عرصه‌ها شده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان مازندران با بیان اینکه متاسفانه هم شکل قاچاق و انتقال آن تغییر کرده و هم میزان آن افزایش یافته است بر مدیریت آن در سال ۹۷ تأکید کرد.

بابایی بر تکریم ارباب رجوع تأکید کرد و یکی از بهترین راه‌های کاهش تعارض را رفع تداخل دانست و افزود: بخش اعظم پرونده‌های ما در کمیسیون‌ها مرتبط با زمین‌هایی است که مردم اعتقاد دارند که آن اراضی برای آنها بوده و سوادکوه در رفع این تداخل پیش‌رو است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 19 فروردین 1397، کدخبر: 4265923، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
ما متاسفانه هیچ رسیدگی و نظارتی بر جنگل ها نداریم و شریان های حیاتی جهان رو داریم از بین میبریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین