پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۴۷۲۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: احداث شهرک‌های شن و ماسه راهی مناسب برای تأمین نیاز مردم در غرب مازندران و جلوگیری از برداشت ماسه ساحلی است.
شعار سال: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - نوشهر گفت: احداث شهرک‌های شن و ماسه راهی مناسب برای تأمین نیاز مردم در غرب مازندران و جلوگیری از برداشت ماسه ساحلی است.

سید وجیه‌الله موسوی پیش ازظهر شنبه در دیدار با اعضای سمن‌های منابع طبیعی و محیط زیست در رامسر افزود: مقدمات کار برای ساخت مجتمع ۵۰ هکتاری مجهز به دستگاه‌های سنگ‌شکن در شهرستان تنکابن که نیاز شهرستان‌های تنکابن و رامسر را تا حد زیادی فراهم می‌کند انجام شده است.

موسوی ادامه داد: نظیر این پروژه را برای شهرستان‌های نوشهر و چالوس نیز در دست اقدام داریم که اگر راه‌اندازی شود برای این دو شهرستان خیلی مؤثر خواهد بود و دست‌اندازی به ساحل دریا کم می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر اظهار داشت: باید ظرفیت تولید شن و ماسه را در شهرستان‌های غرب استان، به‌جز رامسر که به دلایل مختلف از جمله محدودیت‌های طبیعی و زمین‌شناختی امکانش نیست، فراهم کنیم.

موسوی به ضرورت حل معضل انباشت زباله در جنگل نیز اشاره و تصریح کرد: مشکل زباله رامسر را باید حل کرد ولی وقتی می‌گوییم زباله نه در دریا ریخته شود و نه در جنگل، باید سمن‌ها بگویند با زباله چه کنیم زیرا خسارتِ ریختن زباله در دریا و ساحل کمتر از جنگل نیست.

وی گفت: در تنکابن اتفاقات خوبی می‌افتد و با اختصاص حدود ۱۰ هکتار زمین برای احداث کارخانه زباله‌سوز موافقیم و تا حد انعقاد قرارداد نیز پیش رفته است، ولی به شرطی که با ساخت آن، مشکل هر دو شهرستان تنکابن و رامسر حل شود زیرا در رامسر مشکل زمین داریم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر گفت: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این بخش باید استقبال شود زیرا وقتی سرمایه‌گذار می‌آید مردم هم سود می‌برند. بسیاری از پروژه‌ها از جمله سدسازی به منابع طبیعی مربوط می‌شود زیرا هم در بالادست و هم در پایین‌دست تأثیر می‌گذارد و باید با منابع طبیعی هماهنگ شود.

وی افزود: اگر سیل ایجاد شود به منابع طبیعی ایراد می‌گیرند که چرا کنترل سیلاب انجام ندادی؛ در حالی که قبل از احداث سد باید اقدامات لازم و ملاحظات منابع طبیعی انجام شود.

موسوی به موضوع گردشگری هم پرداخت و بیان کرد: طبیعت‌گردی و بوم‌گردی که جامعه تشنه‌ آن است تا حد زیادی به منابع طبیعی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: مردم از زندگی ماشینی خسته‌اند و نیاز به طبیعت دارند و ما، هم در صفارود و هم در دالخانی مشاور گرفتیم تا فعالیت‌های گردشگری را سامان بخشیم ولی لازم است یک طرح جامع گردشگری برای رامسر تهیه شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر، هیجان و تفریح را نیاز طبیعی جوانان دانست و گفت: استفادهٔ جوانان از خودروهای برون‌جاده‌ای (آفرود) به خودی خود ناپسند نیست ولی باید ملاحظات منابع طبیعی در نظر گرفته شود.

موسوی اظهار داشت: می‌توان در قالب موافقت‌نامه، زمینه‌ای فراهم کرد تا مردم بتوانند در جاده‌های جنگلی و نه داخل جنگل، از این خودروها برای ورزش استفاده کنند و در عوض، متعهد به نگهداری و مرمت جاده‌های جنگلی شوند که درآمدزایی هم دارد.

وی تصریح کرد: در تمام شهرها باید از تجربه و علم افراد شاخص استفاده و اطلاعات رد و بدل شود زیرا ما همه چیز را نمی‌دانیم و نباید هم منتظر باشیم دیگران بیایند و مشکلات ما را حل کنند.

در آغاز این جلسه، بیژن هوشمند دبیر جمعیت نگاه سبز رامسر، در سخنانی مشکلات زیست‌محیطی این شهرستان را تشریح کرد و خواستار مساعدت در حل این معضلات شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4282879 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین