پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۱۳۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که انسان باید به اراده الهی اعتماد داشته باشد، گفت: اگر انسان به آنچه که خداوند مقدر و اراده کرده راضی باشد ایمان واقعی دارد.
شعارسال: آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) چهارشنبه شب در جلسه درس اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با اشاره به ارزش اخلاقی از دیدگاه اسلام گفت: ارزش اخلاقی از دیدگاه اسلام چیزی است که سبب سعادت انسان می شود.

وی افزود: ارزش های اخلاقی به چند دسته تقسیم می شوند، برخی مستقیما در رسیدن به مقام عالی تأثیر دارد و برخی دیگر عامل اصلی محسوب نمی شوند اما عامل کمکی هستند، سعادت حقیقی انسان در سایه قرب به خداوند متعال حاصل می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که محور اصلی ارزش های اخلاقی خداوند متعال است، اظهار داشت: محور ارزش های اخلاقی از دیدگاه اسلام که سبب سعادت انسان می شود ایمان به خداوند متعال است.

وی با تأکید بر تفکر و تأمل بر مسائل اخلاقی و آموزه های دینی ادامه داد: ایمان مراتبی دارد که برخی از آن حداقل ایمان بوده و برخی مراتب نیز مربوط به پیامبران و اولیای الهی است، موضوع تعدادی روایات نیز حقیقت و کمال ایمان است که باید درباره آن تفکر شود.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام(ص) درباره ایمان ابراز داشت: حضرت می فرماید ایمان دارای دو بخش صبر و شکر است، اگر لحظاتی از زندگی به خوشی می گذرد باید شاکر بود و در زمان بلا نیز مؤمن باید صبور باشد.

وی عنوان کرد:  اعتماد انسان باید به اراده الهی باشد نه این که به خود و دیگران تکیه کند، اگر انسان به آنچه که خداوند مقدر و اراده کرده راضی باشد ایمان واقعی دارد؛ روایت می فرماید نمی شود که انسانی دارای حقیقت ایمان باشد اما مشکل و درد مؤمنان را مشکل خود نداند.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری رسا ، تاریخ انتشار: 23فروردین 1397، کدخبر:  560978،www.rasanews.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
اوج بندگی مقام رضایت است که البته بس تلاش باید تا به این قله رفیع شخصیتی رسید
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۹
0
0
اراده الهی یه بحثه و خرابکاری مسئولینمون یه بحث دیگست نباید همه چی رو حکمت خدا بدونیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین