پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۲۸
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
نیویورک در آمریکای شمالی و لیما پایتخت پرو در آمریکای لاتین دو قطب بزرگ گردشگری بین‌المللی قاره بزرگ آمریکا در سال 2015 معرفی شدند.
شعار سال: قاره بزرگ آمریکا شامل آمریکای شمالی و آمریکای لاتین یکی از محبوب‌ترین مناطق جهان برای گردشگران خارجی محسوب می‌شود که به سبب وسعت و تنوع حیرت‌انگیز، سالانه میلیون‌ها گردشگر را از سایر نقاط جهان به سمت خود فرامی‌خواند.

براساس گزارش شاخص جهانی شهرهای گردشگری مسترکارت‌ در منطقه آمریکای شمالی‌، شهر نیویورک با جذب 12.27 میلیون گردشگر پربازدیدترین شهر است و پس از آن شهرهای لس‌آنجلس با اختلاف فراوان و 5.2 میلیون نفر گردشگر در مکان دوم و میامی با 4.52 میلیون نفر در جایگاه سوم قرار دارد.

رتبه‌های چهارم و پنجم پربازدیدترین شهرهای آمریکای شمالی در سال 2015 میلادی به دو شهر کانادایی تورنتو و ونکوور اختصاص یافته است که به ترتیب در سال گذشته میلادی پذیرای 3.76 و 3.39 میلیون گردشگر بین‌المللی بوده‌اند.


گردشگری آمریکای شمالی

از لحاظ میزان هزینه‌ای که گردشگران خارجی در شهرهای توریستی آمریکای شمالی صرف کرده‌اند نیز نیویورک با 17.4 میلیارد دلار در سال 2015 صدرنشین است و در رتبه دوم لس‌آنجلس با 7.4 میلیارد دلار و اختلاف 10 میلیارد دلاری با نیویورک جای گرفته است.

در جدول ذیل فهرست کامل پربازدیدترین شهرهای منطقه آمریکای شمالی، روند رشد این شهرها در جذب گردشگر خارجی طی 5 سال اخیر و همچنین میزان هزینه توریست‌های خارجی این شهرها در سال 2015 میلادی آمده است:

صرف نظر از شهر تورنتو‌، چهار شهر از میان پنج منبع تغذیه گردشگری نیویورک مربوط به خارج از آمریکای شمالی می‌شود که در این میان لندنی‌ها در مکان نخست قرار دارند.

در سال 2015 میلادی در مجموع 977 هزار گردشگر لندنی نیویورک را به عنوان مقصد گردشگری خارجی خود انتخاب کردند و 1.093 میلیارد دلار در این شهر هزینه کردند.

گردشگران اهل سائوپولوی برزیل نیز حضور پررنگی در نیویورک داشتند و 650 هزار نفر از این شهر برزیل در مجموع 1.231 میلیارد دلار در آنجا خرج کردند. سومین منبع تغذیه گردشگران خارجی نیویورک، پاریس است که 642 هزار نفر از اهالی آن طی سال گذشته میلادی از نیویورک بازدید کردند و 970 میلیون دلار را نیز صرف هزینه‌های اقامت‌، خرید و تفریح در نیویورک کردند.

همچنین در سال 2015 میلادی 641 هزار تورنتویی و 430 هزار نفر از شهروندان پکن نیز به نیویورک سفر کردند.

گردشگری لس‌آنجلس در سال گذشته میزبان طیف متنوعی از گردشگران بوده و به ترتیب لندن‌، ونکوور‌، شانگهای‌، توکیو و پاریس پنج منبع اصلی تغذیه گردشگران خارجی آن محسوب می‌شوند.

همچنین براساس گزارش شاخص جهانی شهرهای گردشگری «مسترکارت»، شهر هیوستون بیشترین نرخ رشد جذب گردشگر خارجی از سال 2009 تا 2015 را به نام خود ثبت کرده و با متوسط رشد 10.5 درصد، تنها شهر گردشگری در آمریکای شمالی است که در شش سال اخیر متوسط نرخ رشد دو رقمی در جذب گردشگر بین‌المللی داشته است.

شهر «هیوستون» در سال میلادی که گذشت از 1.52 میلیون گردشگر خارجی میزبانی کرد.


جدول نرخ رشد گردشگری در آمریکای شمالی

پس از هیوستون‌، شهر لس‌آنجلس با نرخ رشد 7.8 درصدی در جذب گردشگر خارجی از سال 2009 تا 2015 دارای بالاترین نرخ رشد است که در سال 2015 از 5.2 میلیون گردشگر خارجی پذیرایی کرد.

در جدول زیر فهرستی 10گانه از شهرهای آمریکای شمالی که دارای بالاترین نرخ رشد در جذب گردشگر خارجی طی شش سال اخیر بوده‌اند آمده است:

اما در منطقه آمریکای لاتین شهر لیما - پایتخت پرو - با جذب 4.22 میلیون گردشگر پرچمدار جذب گردشگر بین‌المللی است که در حد فاصل سال 2014 تا 2015 رشد 7 درصدی در جذب گردشگر خارجی را به ثبت رسانده است.

در فهرست پربازدیدترین شهرهای آمریکای لاتین در سال 2015 میلادی‌، مکزیکوسیتی با 2.82 میلیون گردشگر در مکان دوم و سائوپائولو در برزیل با جذب 2.44 میلیون گردشگر بین‌المللی رتبه سوم را به خود اختصاص داده‌اند.


پربازدیدترین شهرهای منطقه آمریکای جنوبی

شهر "پونتاکانا" در جمهوری دومینکن با 2.43 میلیون و بوینس‌آیرس آرژانتین با 2.18 میلیون گردشگر در مکان چهارم و پنجم جای گرفته‌اند. جدول کامل مربوط به پربازدیدترین شهرهای منطقه آمریکای جنوبی در سال 2015 در زیر آمده است:

لیما، پایتخت پرو که قلب تپنده صنعت گردشگری در آمریکای لاتین محسوب می‌شود، در سال 2015 بیشترین گردشگران را از شهر سانتیاگو به خود دید و در مجموع 727 هزار گردشگر از پایتخت شیلی شهر لیما را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کردند و 178 میلیون دلار نیز در آنجا هزینه کردند.

بوینس آیرس (439 هزار گردشگر)، میامی (378 هزار گردشگر)، بوگوتا (317 هزار گردشگر) و مکزیکوسیتی (256 هزار گردشگر) دیگر منابع اصلی تغذیه گردشگری شهر لیما محسوب می‌شوند.

شهر لیما علاوه‌بر این که بالاترین تعداد جذب گردشگر خارجی را طی سال 2015 در منطقه آمریکای لاتین به نام خود ثبت کرد، از سال 2009 تا 2015 متوسط رشد قابل ملاحظه 13.9 درصد را در عرصه جذب گردشگر خارجی داشته و نزدیکترین رقیب آن شهر بوگوتا در کلمبیاست که در شش سال گذشته متوسط رشد 8.8 درصد را در جذب توریست‌های خارجی کسب کرد.


مکزیکوسیتی

لیما

نیویورک

نیویورک


موزه پتروپولیتن، نیویورک

پیاده‌رو مشاهیر، لس‌آنجلس

لس‌آنجلس

نیویورک

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار جمعه 21 اسفند 1394، کد مطلب: 94122113521: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین