پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۲۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: با وجود آمادگی سرمایه گذاران در زمینه گردشگری برخی از آنها با موانع شوراها و مردم مواجه می شوند.
شعار سال:  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان گفت: با وجود آمادگی سرمایه گذاران در زمینه گردشگری برخی از آنها با موانع شوراها و مردم مواجه می شوند.

سعید انصاری در آیین تجلیل از اعضای شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی شهرستان گلپایگان که صبح یکشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی اولین دستور بنیانگذار جمهوری اسلامی به شورای انقلاب، تشکیل شوراهای شهری و روستایی بود که با تأکید رهبر معظم انقلاب این موضوع پیگیری و نهایتاً در آغاز به کار دولت هفتم فعالیت شوراها صورت عملی به خود گرفت.

وی افزود: پس از گذشت حدود ۲۰ سال فعالیت، شوراها دوران طفولیت، کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشته و به بلوغ فکری کامل رسیده اند و امروز دیگر از شوراها انتظار نیست که در انتخاب یک شهردار، دهیار یا در انتخاب ریاست یا نائب رئیس آن متوقف شوند.

* شوراها در حل بحران آب به کمک دولت بیایند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با بیان اینکه وظیفه شوراها به عنوان حلقه وصل بین مردم و مسئولان باز کردن گره کور کارهای بزرگ است، افزود: امروز شوراها در بسیاری از مسایل می توانند کمک و دستیار مسئولان بوده و در حل بسیاری از بحران ها کارساز باشند.

وی تأکید کرد: شوراها حتی می توانند مشکلات و مسایلی که از سوی دولتی ها مطرح و رویدادهای واقعی جامعه است را برای مردم به خوبی تشریح و تدوین کنند به ویژه در مسایل مهمی مانند بحران کمبود آب که امروز گریبان مردم و دولت را گرفته و مشکل ساز شده است.

برخی سرمایه گذاران گردشگری با مانع مردم و شوراها روبرو می شوند

انصاری بیان داشت: یکی دیگر از مشکلات حاد جامعه امروز عدم اشتغال و اشتغال زایی است که در این زمینه شوراها می توانند نقش بسزایی داشته باشند چرا که مجلس قانون را می نویسد و مصوب می کند و دستورالعمل های هیئت دولت به مجلس ذیربط اعلام می شود اما در رده های پایین جامعه شوراها هستند که زمینه اجرایی شدن مصوبات خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در جهات مختلف آمادگی و ذوق نشان می دهند، افزود: متأسفانه در این راستا زمینه مناسب برای سرمایه گذاران فراهم نمی شود چنانکه در زمینه گردشگری برخی از سرمایه گذاران با موانع شوراها و مردم مواجه شدند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اصفهان با تشریح وظایف شوراها و دهیاران و یادآوری این نکته که شوراها زمینه های اشتغال زایی را در روستاها بر حسب نیاز جغرافیایی و اجتماعی فراهم کنند، بیان داشت: شوراها در زمینه کم آبی، بحران آب، تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از آب، طبق هماهنگی هایی که با مدیران جهاد کشاورزی و بخشداری صورت می دهند، آموزش های لازم برای کشاورزان روستایی با همکاری و هماهنگی فرمانداری و بخشداری را میسر کنند.

* تدوین برنامه های مدون برای احیای زاینده رود

وی افزود: ما ضمن استقبال از فراهم شدن زمینه های آموزش به کشاورزان از دانشگاه ها نیز درخواست داشتیم که فیلم هایی در راستای موارد فوق که از لحاظ اقلیمی و فرهنگی با ما هماهنگ باشند را برای آموزش کشاورزان مهیا کرده تا آنها با چگونگی کاشت محصولات بیشتر و استفاده از آب کمتر آشنا شوند که اگر روستاییان در این راستا و در تغییر الگوی کشت همکاری لازم را داشته باشند اعتباراتی نیز در این خصوص لازم است.

انصاری بیان داشت: با توجه به مشکلات عدیده کمبود آب و بیکاری در استان، استاندار اصفهان در این مدت کم توانستند برنامه های مدون و مناسبی در راستای احیای زاینده رود صورت دهند.

وی با اشاره به اینکه همچنین به منظور تسهیل در امور روستاها نیز درخواست های اعتباری مستقیماً به بانک های عامل معرفی و چندین طرح نیز از شهرستان گلپایگان در شغل های مختلف به بانک های مذکور معرفی شد، افزود: یکسری مشکلات در راستای پرداخت وام های مذکور برای درخواست کنندگان وجود داشت که ضمن مرتفع کردن این موارد امیدواریم پرداخت این اعتبارات که با بهره های چهار الی شش درصد به مبالغ ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون ریال خواهد بود بتواند در حل مشکلات اشتغال زایی و فراهم شدن آن گامی اساسی در روستاها برداشته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4288737 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۴
0
0
برای همین هم هست که این پروژه های گردشگری در ایران هیچ موقع به سرانجام نمیرسند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین