پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۶۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه‌های علامه جوادی آملی 15 اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.
شعار سال: بر اساس کرامت انسانی در فقه تحدید نظر کنید و فتوای تازه بدهید
کنگره بین المللی توسعه و تعالی علوم بر پایه عقلانیت وحیانی با تکیه بر اندیشه‌های علامه جوادی آملی 15 اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت الاسلام سید مصطفی محقق داماد در این همایش گفت: ملاصدرا حکیم، محدث و مفسر است اما فقیه نیست و ادعای فقاهت بزرگی نمی کند. ما در تاریخ اندیشه اسلامی کسانی که جامع منقول و معقول باشند یعنی هم حکیم و هم فقیه، چندان زیاد نداریم. ابن رشد اندلسی در میان اهل سنت را داریم. علامه حلی در شیعه را داریم.

وی افزود: اما در عصر ما در این مورد از آیت الله جوادی آملی یاد می شود که بنده مدیون و سرسپرده ایشان هستم. ایشان انصافاً از نوادر عصر ماست که جامع منقول و معقول است. فیلسوف، مفسر و ادیب است و در کنار همه فقیه است.

وی اظهار داشت: بنده عرایضی به آیت الله جوادی آملی دارم. در زمان علامه حلی هیچ زمان قرار نبود جامعه با فقه زندگی کند اما آیت الله جوادی آملی در کشوری زندگی می کند که قرار است با فقه اداره شود.

وی خطاب به آیت الله جوادی آملی گفت: شما که حکیم عقلانی هستید، پاسخگویی به مسائل زیادی به عهده شما قرار می گیرد. می دانید ما در جامعه امروز با چه مسائل و مشکلاتی مواجه هستیم؟ چرا در مورد آنها اظهار نظر نمی کنید؟

حجت الاسلام سید مصطفی محقق داماد ادامه داد: آیت الله جوادی آملی کتابی در مورد حقوق بشر مرقوم فرموده اند که گفته اند کرامت بشری فقط یک امر هستی گونه نیست که خدا در دورن بشر به ودیعه گذاشته باشد. این مسئله را باید فقیه مورد توجه داشته باشد. ینابراین از محضر ایشان خواهشمندیم بر اساس اصل کرامت انسانی در مسائل فقهی بازنگری کنند و فتوای صریح بدهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تابناک، تاریخ انتشار: 17 اردیبهشت 1397، کدخبر: 796744 ، www.tabnak.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۳
0
0
کاملا موافقم در حال حاضر داره به خیلی مسائل فرعیه بیشتری اشاره میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین