پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۶۸
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
رئيس پارک ملي دريايي ناي بند گفت: با تبديل شهرستان عسلويه به يکي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعتي کشور طي سال‌هاي اخير و افزايش جمعيت در مناطق اطراف آن، گردشگران در تمام طول سال در سواحل پارک ملي دريايي ناي بند حضور دارند.

شعار سال: بيشترين آسيبي که به دنبال حضور گردشگران در سواحل ناي بند محيط زيست اين پارک را تهديد مي‌کند، حجم انبوه زباله‌هايي است که از آن‌ها به جاي مي‌ماند.

رئيس پارک ملي دريايي ناي بند گفت: با تبديل شهرستان عسلويه به يکي از مهم‌ترين قطب‌هاي صنعتي کشور طي سال‌هاي اخير و افزايش جمعيت در مناطق اطراف آن، گردشگران در تمام طول سال در سواحل پارک ملي دريايي ناي بند حضور دارند.

مصطفي مؤذني ادامه داد: اين گردشگران را بيشتر کارکنان بخش‌هاي صنعتي عسلويه و مردم محلي تشکيل مي‌دهند.

رئيس پارک ملي دريايي ناي بند بيان کرد: هم اکنون جمعيت عسلويه حدود 65 هزار نفر برآورد شده که بخش زيادي از اين افراد تعطيلات آخر هفته خود را در سواحل پارک ناي بند سپري مي‌کنند.

مؤذني خاطرنشان کرد: بيشترين آسيبي که به دنبال حضور گردشگران در سواحل ناي بند محيط زيست اين پارک را تهديد مي‌کند، حجم انبوه زباله‌هايي است که از آن‌ها به جاي مي‌ماند.

وي تصريح کرد: جمع آوري زباله‌ها ازسواحل ناي بند فشار زيادي را به انجمن‌هاي زيست محيطي منطقه وارد مي‌کند.

اين مسوول محيط زيست در استان بوشهر ادامه داد: حفظ محيط زيست پارک دريايي ناي بند نيازمند کار فرهنگي است تا مردم منطقه با ارزش زيست محيطي ناي بند بيش از پيش آشنا شوند.

وي گفت: نصب بنر و تابلوهاي فرهنگي در قسمت‌هاي مختلف پارک از جمله اقداماتي بوده که در اين راستا صورت گرفته است اما متاسفانه هنوز فرهنگ سازي مناسب براي گردشگران ورودي به سواحل در راستاي حفظ آن صورت نگرفته است.

وي اذعان داشت: فرهنگ سازي براي جلوگيري از تخريب محيط زيست نيازمند برگزاري کلاس‌هاي آموزشي براي بوميان منطقه است.

رئيس پارک ملي دريايي ناي بند تاکيد کرد: به هر حال با ورود گردشگران به پارک ملي ناي بند تخريب محيط زيست منطقه اجتناب ناپذير است.

وي اظهار داشت: بخش جنوبي پارک ملي دريايي ناي بند به دليل اينکه شرايط ورود به آن سهل الوصول نيست، لذا از امنيت بيشتري برخوردار است.

مؤذني اعلام کرد: ورود گردشگران به اين بخش که منطقه امن ناميده مي‌شود آزاد نيست و نيازمند اخذ مجوزهاي لازم از سازمان حفاظت محيط زيست است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاری موج، تاریخ انتشار دوشنبه 20 مهر 1394، کد مطلب:- : www.mojnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین