پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۴۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶
فعالان محیط زیست در تلاش برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های مخرب در پارک ملی نایبند، به دادستانی و استانداری و محیط زیست و مجلس نامه نوشتند و درخواست توقف عملیات را کردند.
شعار سال: این پارک در سال ۱۳۸۳ به عنوان نخستین پارک ملی دریایی ایران ثبت شد و جزو مناطق چهارگانه حفاظت شده سازمان حفاظت محیط‌ زیست محسوب می‌شود، اما با صدور مجوز مبهم سال ۹۵ سازمان محیط‌ زیست با خطر تخریب مواجه است.

به گفته فعالان محیط زیست متاسفانه یک شرکت پتروشیمی در حال ساختن یک مجتمع اقامتی بزرگ برای کارکنان خود در وسط این پارک ملی است.

فعالان مدعی‌اند اداره محیط زیست بوشهر در قبال درخواست این ساخت و ساز، با تغییر نام آن از «مجتمع اقامتی» به «مجتمع اقامتی و گردشگری» با احداث این مجتمع عظیم موافقت کرده است!

جهاد کشاورزی هم به بهانه این که اراضی قابلیت کشاورزی ندارد بدون توجه به حقوق و ارزش زیستی پارک ملی، تغییرکاربری را بلامانع دانسته که این موضوع با مخالفت گسترده فعالان محیط‌ زیست استان مواجه شده است.

فعالان در تلاش برای جلوگیری از این ساخت و ساز‌های مخرب، به دادستانی و استانداری و محیط زیست و مجلس نامه نوشتند و درخواست توقف عملیات را کردند.

در این میان سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس موضوع را پیگیری و خواستار پاسخ‌گویی مقامات استان شده است.

فعالان محیط زیست با توجه به تاکیدات رهبری در مورد حفظ محیط زیست و دستور صریح قانون اساسی و رییس قوه قضاییه در این مورد خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.

تلاش فعالان محیط زیست استان بوشهر برای جلوگیری از تخریب پارک ملی نایبند

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
اميدوارم تلاش اين بندگان خدا به سرانجام برسه اوضاع محيط زيست در ايران اصلا خوب نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین