پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۷۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۴
هنگام خرید عینک باید به متناسب بودن فریم عینک با شکل چهر، فک، گردن و پیشانی دقت کنید.

شعارسال: دانستن نحوه‌ی صحیح زدن عینک به چشم و نحوه‌ی ترکیب‌بندی آن با اجزای صورت اهمیت زیادی دارد. عینکی را انتخاب کنید که دوست دارید، عینکی که راحت باشد و همین‌طور چهر‌ه‌ی شما را بهتر نشان دهد. عینک را با احتیاط به چشم بزنید، همیشه آن را تمیز نگه دارید و در جای مناسبی بر روی صورت قرار دهید. اگر عینک را با روش صحیح به چشم بزنید تاب بر نمی‌دارد و از صورت به زمین نمی‌افتد.

هماهنگی عینک و نوع صورت

ببینید چه عینکی به صورت شما می‌خورد. ایرادی ندارد عینکی را انتخاب کنید که از ظاهرش خوش‌تان آمده، اما برخی از طرح‌ها به چهره‌های خاصی می‌آید. برای شناختن شکل چهره‌ی خود ببیند آیا طول آن بیشتر از عرض آن است؛ آیا شکل فک شما گرد، مربع و یا نوک تیز است؛ و آیا خط پیشانی عریض و یا باریک است.

اگر چهره‌ی شما گرد است از عینک زاویه‌دار با فریم نازک استفاده کنید. طول و عرض صورت‌های گرد تقریبا با هم برابر است و شکلی منحنی دارند. شیشه‌های راست و مستطیلی چهره‌ی شما را کشیده‌تر و لاغرتر نشان می‌دهند به ویژه اگر عینک را روی قسمت بالای صورت قرار دهید. از فریم‌های نازک استفاده کنید. فریم‌های ضخیم‌تر صورت گرد را می‌پوشانند.از عینک پروانه‌ای شکل استفاده کنید که در آن شیشه‌ها به سمت بینی باریک می‌شوند. برای ایجاد تضاد بهتر گوشه‌ها باید زوایه‌دار باشند.

اگر چهره‌ی شما مربعی است از فریم‌های نازک با شیشه‌های گرد و بزرگ استفاده کنید. چهر‌‌ه‌های مربعی زوایه‌دار هستند با چانه‌ای صاف و فکی برجسته. اگر می‌خواهید شکلی ملایم‌تر و نرم‌تر به این چهره بدهید از شیشه‌های گرد استفاده کنید. اگر همین شکل صورت را دوست دارید و نمی‌خواهید با زدن عینک وحشتناک به نظر برسید، باز هم می‌توانید از شیشه‌های مربعی شکل استفاده کنید اما شیشه‌ها باید بزرگ باشد و طول و عرض آن تقریبا برابر باشد. از شیشه‌های باریک و مستطیلی استفاده نکنید.

اگر چهره‌ی شما بیضی شکل است از هر نوع عینکی می‌توانید استفاده کنید. صورت‌های بیضی شکل کشیده و نسبتا لاغر هستند، چانه‌ی‌شان گرد است و گونه‌ها بالاست. این نوع صورت به هر نوع عینکی می‌خورد. می‌توانید از فریم‌های گرد یا مربعی استفاده کنید. هم‌چنین می‌توانید از شیشه‌های عریض یا باریک بر طبق میل خود استفاده کنید اما به شرطی که بیش از حد گرد و یا زاویه دار نباشد. فریم ضخیم به این نوع چهره می‌آید اما نباید بیش از حد پهن باشد چون ویژگی ‌های چهره‌ را می‌پوشاند.

اگر چهره‌ی شما به شکل قلب است از شیشه‌های مخروطی استفاده کنید. مشکل بتوان عینکی را برای چهره‌ای انتخاب کرد که گونه‌های باریک و چانه‌ای کوچک دارد. اگر می‌خواهید چانه‌ی نوک تیز شما جلب توجه نکند، از شیشه‌هایی استفاده کنید که از بالا به پایین باریک می‌شوند. همین طور شکل مخروط پروانه‌ای می‌تواند توجه را به مرکز صورت جلب کند. از شیشه‌های مربعی شکل دوری کنید چون به صورت هایی که به شکل قلب است نمی‌آید. هرگز از فریم‌های باریک استفاده نکنید و به‌جای آن‌ها از فریم‌های فلزی یا پلاستیکی ضخیم‌تر استفاده کنید.

برای داشتن ترکیب مناسبی از چهره و عینک باید متناسب با فریم عینک آرایش کنید.

عینک و آرایش

اگر از فریم‌های سنگین استفاده می‌کنید به صورت خود سایه روشن بزنید. برخی از فریم‌ها، زیر نور خاص، سایه‌های تیره‌ای را به دور چشم‌ها می‌اندازند. برای حل این مشکل، از سایه چشم روشن‌تر در زیر چشم‌ها و پایین مرکز بینی استفاده کنید. این تکنیک که کنتورینگ نامیده می‌شود ،ظاهری شاداب‌تر به شما می‌دهد و جلوه‌ی خاصی به چشم‌های شما می‌بخشد. می‌توانید یک گام جلوتر رفته و با برنزه کردن گونه‌ها، بالای پیشانی و دو طرف بینی چهره خود را کاملا کنتور کنید. حتما فنداسیون هایلایت و برنز کننده را با رنگ طبیعی صورت کاملا ترکیب کنید.

اگر از فریم‌های ضخیم استفاده می‌کنید از آرایش غلیظ ابروها خودداری کنید؛ اما برای برجسته کردن فریم‌های نازک ابروهای خود را پر پشت کنید. شکل دادن به ابروها عمدتا به شکل و اندازه‌ی عینک و همین‌طور انحنا و ضخامت ابروها بستگی دارد. ابروهای پرپشت و کمانی ممکن است خوش استیل باشند ،اما همیشه با عینک جور در نمی‌آیند. اگر از فریم بزرگ و ضخیم استفاده می‌کنید از آرایش غلیظ ابروها خودداری کنید. این موضوع در مورد ابروهایی که به طور طبیعی روشن و کم پشت هستند نیز صادق است. ابروهای خود را با رنگ بیش از حد تیره رنگ نکنید یا کاری نکنید که بیش از حد پرپشت به نظر برسند. اگر از فریم‌های کوچک‌تر و ظریف استفاده می‌کنید ابروهای خود را با رنگی شبیه به رنگ طبیعی آن‌ها پر کنید. این کار توجه را به سمت چشم‌های شما جلب می‌کند و ظاهر شما را برجسته‌تر می‌کند. با استفاده از یک مداد ابرو یا پودر ابرو و یک قلموی نازک ابروهای خود را با ضربه‌های کوتاه پر کنید. از آرایش زیاد استفاده نکنید و قوس طبیعی ابرو را حفظ کنید.

با استفاده از خط چشم، چشم‌ها را برجسته کنید. با استفاده از خط چشم گربه‌ای،‌ مژه‌های برجسته و قدری سایه چشم توجه را به سمت چشم‌های خود جلب کنید. اگر از سایه چشم روشن استفاده می‌کنید، باید رنگ آن مکمل رنگ فریم باشد. اگر سایه چشم با عینک شما جور نباشد ممکن است جلف و مبتذل به نظر برسد.

از رژ لب روشن برای ایجاد توازن با صورت استفاده کنید، البته به شرطی که آرایش شما غلیظ نباشد. بهترین حالت این است که یا چشم‌ها را هایلایت کنید و یا لب‌ها را. از رنگ کردن هر دوی آن‌ها با هم خودداری کنید. اگر عینک شما جلب توجه می‌کند و می‌خواهید از سایه‌ی چشم استفاده کنید، به لب‌های‌تان برق لب بی رنگ بزنید. اگر می‌خواهید توجه بیشتر به لب جلب شود تا چشم‌ها،‌ از سایه‌ی چشم صرف نظر کنید و از خط چشم نازک و ریمل با رژ لب روشن و شاد استفاده کنید.

برای احتیاط و استفاده صحیح از عینک هنگام برداشتن و یا گذاشتن عینک روی صورت از هر دو دست خود استفاده کنید.

طرز عینک زدن

عینک را با احتیاط به چشم بزنید. برای زدن عینک باید قسمت جلویی فریم را با هر دو دست بگیرید. آن را روی گوش‌های خود بگذارید و به آرامی روی بینی قرار دهید. همیشه عینک را با دو دست بگیرید تا به لولاها فشار وارد نشود. عینک را روی بینی فشار ندهید. فشار زیاد می‌تواند روی پل بینی جا بگذارد و جای آن برای همیشه باقی بماند. عینک را به چشم‌ها نزدیک کنید و روی نوک بینی یا وسط آن قرار ندهید. در این حالت بهترین دید را خواهید داشت. شاید در ابتدا کمی اذیت شوید ولی به مرور زمان به آن عادت می‌کنید.

عینک را در قسمت بالای بینی قرار دهید. وقتی عینک روی چشم شما قرار گرفت انگشت اشاره را روی پل عینک قرار دهید و آن را بالا ببرید تا فریم‌ بالای بینی‌تان قرار گیرد. عینک باید بین چشم‌ها و راس پیشانی قرار گیرد؛ مگر این‌که بنا به دلایلی عینک‌ساز توصیه کرده باشد آن را در روی قسمت دیگری از بینی قرار دهید. عینک را روی سر قرار ندهید چون باعث کشیده شدن فریم‌ شده و آن را از شکل عادی خارج می‌کند.

شیشه‌ها را تمیز نگه دارید. با استفاده از یک دستمال میکروفایبر شیشه‌های عینک را پاک کنید و برای تمیز کردن لکه‌ها از مقدار کمی آب استفاده کنید. فریم‌ را به طور مرتب با شوینده‌ی ملایم تمیز کنید و چربی و کثیفی را از روی آن پاک کنید چون ممکن است وارد پوست شده و مشکل ساز شود. عینک را با استفاده از لباس‌تان مثل تی‌شرت یا کت پاک نکنید. این کار می‌تواند لکه یا خطوطی روی آن باقی بگذارد و به راحتی‌ها پاک نشود. انگشت‌های خود را به شیشه‌ها نمالید چون اثر انگشت‌های شما روی آن می‌ماند که به راحتی پاک نمی‌شود و این که آن را آلوده به باکتری‌ها می‌کند.

برداشتن صحیح عینک از روی چشم هم مهم است. دسته‌های عینک را با دو دست بالا ببرید و به طرف جلو بکشید. حتی اگر برای لحظه‌ای می‌خواهید عینک را کنار بگذارید آن را ببندید و از سمت دسته‌ها قرار دهید نه شیشه‌ها.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایرانگان، تاریخ انتشار: - ، کدخبر: 1049: www.irangan.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین