پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۸۹۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶
در ایالات متحده اکثر مسلمانان آداب ماه مبارک رمضان را به جا می آورند به طوریکه ۸۰ درصد این افراد گفته اند روزه می گیرند.
شعارسال: نتایج پژوهش موسسه تحقیقات پیو در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد میزان پایبندی مسلمان آمریکا به روزه داری بسیار بیشتر از سایر احکام اسلام مانند نماز، حضور در مسجد و حجاب است.

روزه داری در ماه مبارک رمضان در میان تمامی گروه های جمعیتی آمریکا که جامعه ۲.۱۵ میلیون نفری مسلمانان بزرگسال این کشور را شکل می دهند، مرسوم است. سهم مشابهی از مردان (۷۷ درصد) و زنان (۸۲ درصد) مسلمان آمریکا روزه می گیرند و تفاوت ناچیزی از این حیث در میان مسلمانانی که در آمریکا متولد شده اند (۷۹ درصد) و مهاجران مسلمان (۸۰ درصد) وجود دارد.

یک اکثریت ۹۲ درصدی از مسلمانان آمریکایی که می گویند مذهب در زندگی آنها بسیار مهم است، روزه می گیرند. در میان مسلمانانی که می گویند مذهب برای آنها تا اندازه ای مهم است، ۶۵ درصد روزه می گیرند. اما حتی در میان آن دسته از مسلمانان آمریکایی که می گویند مذهب اصلا یا چندان در زندگی آنها اهمیت ندارد نیز ۴۱ درصد روزه می گیرند.

بررسی این موسسه در سال ۲۰۱۲ نشان می دهد در دیگر کشورهای جهان نیز مسلمانان خود را ملزم به روزه داری در ماه مبارک رمضان می دانند. در بیشتر ۳۹ کشور مورد بررسی که دارای جمعیت قابل توجه مسلمان هستند، بیش از ۹۰ درصد مسلمانان بزرگسال روزه می گیرند. این چنین در میان ارکان پنج گانه اسلام، روزه داری دومین رکنی است که مسلمانان به آن پایبند هستند. براساس آمارهای پیو، بیان شهادتین تنها رکنی است که بیشترین افراد از مسلمانان آن را ادا می کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری شفقنا ، تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1397 ، کدخبر: 570932 ، www.fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۰
0
0
مسلمانان ما بیان و از این ها الگو بگیرن که در امریکا زندگی میکنن اما خودباخته فرهنگ غربی نشدن
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۲۳
0
0
مسلمانان کشور ما باید از این امار خجالت بکشند
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین