پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۸۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد از انجام جراحی پیوند دست قطع‌شده از ساعد در این بیمارستان خبر داد.

شعار سال: عباس آزادی ظهر امروز دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برای اولین بار در لرستان، دست یک مرد که از ساعد قطع شده بود، پیوند زده شد، اظهار داشت: پیش از این جراحی های پیوند انگشتان دست و یا مچ در لرستان انجام شده بود اما این برای اولین بار است که دست از ساعد قطع شده پیوند زده شده است.

وی با بیان اینکه تیم پزشکی شامل دکتر گرشاسبی فوق تخصص عروق، دکتر زارعی جراح پلاستیک و دکتر حدادی جراح ارتوپد به مدت ۱۰ ساعت این عمل پیوند را انجام دادند، تصریح کرد: پیوند دست هم به درستی انجام شده و مراحل ترمیم و بازسازی آن صورت می گیرد و در حال حاضر بیمار در بخش بستری است تا بهبودی کامل حاصل شود.

رئیس بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد افزود: بیمار نیز مرد ۳۷ ساله ای است که در یک حادثه دستش در کمباین گیر کرده بود.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه عضو قطع شده تا ۶ ساعت قابل پیوند است، ادامه داد: در صورت بروز حادثه برای فردی از تماس مستقیم عضو قطع شده با یخ باید جلوگیری شود؛ عضو باید سرد نگه داشته شود نه اینکه مستقیما در یخ باشد.

وی یادآور شد: مردم باید توجه داشته باشند که عضو قطع شده را در یک نایلون گذاشته و اجازه نفوذ آب به آن را ندهند، سپس این بسته را در یک کلمن یخ بگذارند تا زمانی که فرد به مرکز درمانی می رسد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 11 تیر 97، کدمطلب: 4336311، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین