پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
در حالی که دفتر «اسنپ» در گرگان به دلیل تخلف صنفی و عدم دارا بودن مجوزهای لازم پلمب شده است، نمایندگان این تاکسی اینترنتی در میادین شهر به صورت علنی و گسترده در حال عضوگیری راننده هستند.

شعار سال: روزهای گذشته تصاویر پلمب دفتر تاکسی اینترنتی «اسنپ» در گرگان منتشر و بازتاب‌های رسانه‌ای را در خبرگزاری‌ها و جراید و همچنین فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی داشته است.

یکی از مدیران ارشد منطقه‌ای اسنپ در گزارش منتشر شده مورخ چهارم تیرماه سال جاری اظهار کرد: این برخورد برای ما جدید نیست و قبلا نیز در شهر اراک دقیقا با همین بهانه‌ها و به همین شکل دفتر اسنپ را پلمب کردند.

حسین هزارجریبی تاکید کرد: اتحادیه‌ اتومبیل‌کرایه و تاکسیرانی در شهر گرگان زیرمجموعه‌ اتحادیه‌ حمل‌ونقل و باربری فعالیت می‌کند و درخواست پلمپ اسنپ از سوی این اتحادیه به دادستان گرگان ارائه شده است.

وی گفت: تاکسیرانی و اتحادیه‌ اتومبیل کرایه از کلیدواژه‌ی تخلف صنفی برای فشار آوردن به اسنپ استفاده کرده‌اند در صورتی که مجوزهای ما گویای این است که تخلف صنفی‌ای اتفاق نیفتاده است.

پلمب دفتر اسنپ در گرگان در حالی صورت گرفته که تصویر ثبت شده توسط خبرنگار ما حاکی از فعالیت گسترده نمایندگان این تاکسی اینترنتی در میادین اصلی شهر گرگان برای جذب راننده و گسترش فعالیت‌های خود هستند، ادعایی که مدیر ارشد منطقه‌ای اسنپ نیز پس از پلمب دفترشان در گرگان بر آن تاکید داشته و اعلام کردند که چنین برخوردهایی مانع فعالیت اسنپ نمی‌شود و اسنپ همچون گذشته خدمات حمل‌ونقلی خود را در اختیار مردم شهر گرگان قرار می‌دهد.

حال سوال اصلی در این بین این است اگر اسنپ در گرگان اجازه فعالیت ندارد و دفتر این مجموعه بر اساس اعلام علی‌اکبر جاویدان فرمانده انتظامی گلستان، به دلیل عدم دارا بودن مجوزهای لازم و با دستور مقام قضایی پلمب شده است، چرا نمایندگان این شرکت به صورت علنی و بدون هیچگونه مشکلی اجازه فعالیت در میادین اصلی شهر و جذب راننده برای گسترش فعالیت‌های خود دارد.

اگر فعالیت آن ها بدون مشکل است، دستور مقام قضایی برای پلمب دفتر این مجموعه در گرگان برای چیست و چرا تخلف صنفی دلیل پلمپ دفتر این مجموعه عنوان می‌شود.

گفتنی است، پیش از پلمپ دفتر این مجموعه در گرگان و در روزهای نخستین آغاز فعالیت اسنپ در گرگان رانندگان تاکسی‌های تلفنی در این شهر با حضور در صحن شورای اسلامی شهر گرگان، تهیه نامه و شکایت به مدیران و مسوولان شهری نسبت به فعالیت این مجموعه در شهر انتقاد و اعتراض کردند.

رانندگان و مدیران تاکسی‌های تلفنی معتقد هستند فعالیت اسنپ در شهر نه تنها غیرقانونی است بلکه باعث از بین رفتن کسب و کار آنها می‌شود.

برخی از رانندگان آژانس معتقد هستند، نرخ‌شکنی شدید اسنپ در شهر باعث ایجاد مشکل در کسب و کار تاکسی‌های تلفنی خواهد شد و هیچ مجموعه‌ای با اسنپ برخورد قانونی نمی‌کند.

این رانندگان معتقد هستند در صورتی که راننده آژانس کوچک‌ترین تخلف صنفی انجام دهد و حتی تابلو آژانس را روی خودرو نصب نکند، پلیس با جدیت با این راننده برخورد خواهد کرد اما اسنپ تابع هیچکدام از قوانین وضع شده برای آژانس‌ها نیست.

عضو هیئت مدیره و سخنگوی اتحادیه کشوری کسب‌و کارهای مجازی نیز درباره مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: «در آئین‌نامه‌ی ماده‌ی ۸۷ نظام صنفی به طور دقیق آمده است که تنها مجوز مورد نیاز کسب‌و کارهای اینترنتی از سوی اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی صادر می‌شود.

رضا الفت‌نسب اظهار کرد: هرگونه مجوزی غیر از مجوز ذکرشده در قانون از نظر ما باطل است، دادستان کشور در مقطعی عنوان کردند که مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی باید از اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای مجازی باشد و شهرداری باید ناظر فعالیت آنها باشد.

حال باید دید این خلا‌های قانونی برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی همانند اسنپ کی برطرف خواهد شد و مدیران باید به این سوال پاسخ دهند که آیا فعالیت اسنپ در شهر قانونی است یا خیر و آیا مردم می‌توانند به فعالیت این مجموعه اعتماد کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 14 تیر 97، کد مطلب: 13970413000834، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین