پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۷۹۴۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان گفت: چرا باید برخورد با واحد صنفی جزء در شهرستان باشد، هر چند با واحدهای جزء هم برخورد می‌شود، اما از نظر وجدانی راضی نیستیم که دانه درشت‌ها رها شوند.

شعار سال: ارسلان میری امروز در نشست گفت‌وگو و هم‌اندیشی با اصناف در خصوص تحولات اقتصادی و وضعیت بازار گفت: تمام امور بازار، رسیدگی به تخلفات صنفی، بهداشتی، دارو و درمان، قاچاق کالا و ارز مرجع صدور رای تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه تمام انبارهایی که طی روزهای گذشته کشف شدند، احتکار آنها حتمی است، عنوان کرد: اگر همکاری و مساعدت بزرگان بازار و اتحادیه‌ها و اتاق اصناف نباشد اقدامات ما ابتر می‌ماند.

میری با اشاره به اینکه وضع قوانین در حیطه استانی نیست، ابراز داشت: عدم درج قیمت را به عنوان مادر تخلفات می‌دانیم چون مبنایی بر قیمت و برخورد نداریم، اما جریمه واحد صنفی کوچک با جریمه یک تولید کننده در عدم درج قیمت نباید یکی باشد.

وی خاطرنشان کرد: ساختارها و جریمه‌ها باید در مرجع اصلی آن رسیدگی شود، سرمنشا تخلفات باید برخورد شوند، ما نگران هستیم از برخوردهایی که با کسبه جزء صورت می‌گیرد.

سوء مدیریت‌ها تعمدی نبوده است

محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان اظهار داشت: ما نیاز داریم که مباحث حوزه بازار به صورت کارشناسی دقیق‌تر در جلسات کوچکتر رسیدگی شوند.

وی بیان داشت: همه اذعان دارند که وارد جنگ ناخواسته اقتصادی شده‌ایم و شاید به دلیل بی‌تدبیری و سوء مدیریت در این زمینه نیز مواجه باشیم، اما اتفاقی که رخداده و تعمدی نبوده است.

فدایی افزود: باید مقاومت کرد و جنگ را پشت سر گذاشت و در این حین نیز مطمئنا خسارت‌هایی خواهیم داشت، باید با هم اندیشی و همفکری بهترین راه حل‌ها را پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما الان به دنبال تدبیر و مدیریت جنگ هستیم، افزایش قیمت‌ها در صورتی که ناحق باشد باید مورد برخورد قرار گیرد.

فدایی ابراز داشت: اصناف خودشان بهتر می‌دانند که برای اینکه به هدف کلی و نهایی برسیم چه کارهایی باید انجام دهند، دنبال هستیم از تمام ظرفیت‌های فکری و مادی و ... استفده کنیم تا این جنگ اقتصادی را بتوانیم پشت سر بگذاریم.

عدم فروش کالاها از سوی واحدهای تولیدی و نمایندگی‌ها

حمید ملانوری سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استاندار کرمان نیز اظهار کرد: برای مدیریت در حوزه اقتصادی عالمانه‌ترین کار این است که افراد دخیل و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی در امر بازار همفکری داشته و چالش‌ها و مسائل را بررسی کنند.

وی بیان داشت: تمام توان بخش خصوصی اصناف و بازاریان در کنار هم بوده و با برنامه‌ریزی درست بتوانیم این مسئل و مشکلات را مدیریت کنند.

ملانوری به مسئله خودتحریمی نیز اشاره داشت و گفت: عدم فروش کالاها از سوی واحدهای تولیدی و نمایندگی‌ها و ... را شاهد هستیم که سود بیشتری در آینده باشد، اما این مسئله بازار و شهروندان را دچار مشکل می‌کند.

از نظر وجدانی راضی نیستیم که دانه درشت‌ها رها شوند

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمان با بیان اینکه تولید کننده انبوه را باید اصلاح کرد، بیان داشت: وقتی فاکتور از سوی عمده فروش داده نمی‌شود، چرا باید برخورد با واحد صنفی جزء در شهرستان باشد، هر چند با وحدهای جزء هم برخورد می‌شود، اما از نظر وجدانی راضی نیستیم که دانه درشت‌ها رها شوند.

میری اظهار داشت: مرداد ماه امسال با تشدید نظارت‌ها یک هزار و 14 فقره پرونده وارده داشتیم که 442 فقره منتج به صدور رای شده است و دو روز گذشته حجم زیادی از پرونده وارد شده که عمدتا عدم درج قیمت بوده است.

وی گفت: چهار هزار و 888 فقره پرونده وارده امسال تا پایان تیر ماه در بخش کالا و خدمات داشتیم و سه هزار 400 فقره با بیش از 11 میلیارد ریال محکومیت مختومه شده است.

میری ادامه داد: در بحش قاچاق کالا 785 فقره پرونده وارده داشتیم که 50 درصد آن توسط نیروی انتظامی کشف شده است و 52 میلیارد ریال محکومیت برای آن صادر و یک سوم آن وصولی داشتیم.

عدم قدرت اجرایی بازرسان و بازدارنده نبودن جریمه‌ها

مهدی حسینی‌نژاد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال استان کرمان با اشاره به فعالیت 15 اتاق اصناف و 315 اتحادیه صنفی در شمال کرمان اظهار داشت: 73 هزار و 548 واحد صنفی با بیش از 183 هزار نفر شاغل در شمال استن کرمان فعالیت دارند.

وی به رصد کالاهای اساسی در استان کرمان اشاره داشت و گفت: 60 قلم کالا که سبد اصلی خانوار را تشکیل می‌دهند به صورت روزانه پایش و تغییرات این حوزه به صورت روزانه رصد می‌شود.

حسینی‌نژاد افزود: میانگین رشد چهار ماهه امسال در اقلام مختلف از جمله سیمان، آهن، لاستیک، لوزام خانگی و موبایل خیلی زیاد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان عنوان کرد: در ماه‌های اخیر بیش از چهار هزار بازرسی را انجام دادیم و گران‌فروشی، عدم درج قیمت و عدم صورت حساب به عنوان جرائمی بوده که در این ماه‌ها داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: اما بر اساس قوانین صنفی، جریمه‌هایی که برای واحدها متخلف در نظر گرفته می‌شود، بازدارنده نیستند و عدم قدرت اجرایی بازرسان به عنوان چالش وجود دارد.

حسینی‌نژاد گفت: وقتی از تنظیم بازار صحبت می‌شود، بعضا به لحاظ کارشناسی افزایش قیمت بالای 20 تا 30 درصد باید اتفاق بیفتد که طبیعتا بر واحدهای تولید ما هم تاثیر منفی می‌گذارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت شمال کرمان گفت: پیشنهاد داشتیم که جریمه‌های در نظر گرفته شده به شکلی بازدارنده باشند تا بتوانیم تاثیری را شاهد باشیم.

مروجی‌فر رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان نیز اظهار داشت: اقتصاد جنوب کرمان بر پایه کشاورزی بوده و 4.5 میلیون تن تولید محصول دارد.

وی بیان داشت: بازار ما متکی بر کشاورزی و اقتصاد کشاورزی است، با برنامه‌ریزی‌های دولت از ابتدای سال 92 در حوزه صنعت و معدن رشد 80 درصدی داشتیم.

مروجی‌فر با اشاره به فعالیت 56 اتحادیه صنفی در جنوب استان کرمان ابراز داشت: هفت هزار بازرسی از ابتدای خرداد ماه در جنوب استان کرمان صورت گرفته و 534 واحد صنفی متخلف شناسایی شدند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ 18 مرداد 97، کد مطلب: 13970518000324: www.kerman.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
دانه درشت ها واقعا تو صافی این ها وجود ندارن! ای کاش همه مردم باهم برابر باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
دانه درشت ها واقعا تو صافی این ها وجود ندارن! ای کاش همه مردم باهم برابر باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۲۱
0
0
ا.ف75
دانه درشت ها واقعا تو صافی این ها وجود ندارن! ای کاش همه مردم باهم برابر باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین