شعار سال: صارمیان لزوم سرعت بخشی در رسیدگی به شکایات مردمی را مورد توجه قرار داد و اظهار کرد: در مهر ماه سال جاری در مجموع 13 هزار و 267 فقره شکایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان ها دریافت گردیده است که از این تعداد 70 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 30 درصد باقی مانده در دست برررسی کارشناسی از سوی مراجع ذیربط است.
صارمیان افزود: از مجموع شکایات 84 درصد مربوط به کالا و 16 درصد مربوط به خدمات می باشد به طوری که بیشترین گزارش در بخش کالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از تعمیرگاه های خودروهای سبک و پارکینگ شهری بوده است و گرانفروشی و کم فروشی در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است.
مدیر کل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت اظهار داشت: از مجموع شکایات دریافتی، 525 فقره (چهار درصد از کل شکایات) با برآورد ارزش بیش از 21 میلیارد ریال در کارگروههای رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع آن از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب گردیده است.
وی اعلام نمود: با انجام نظرسنجی از شاکیان، 95 درصد از نحوه رسیدگی به شکایات اعلام رضایتمندی نموده اند.
صارمیان ضمن تصریح اینکه در مهر ماه سال جاری 61درصد به صورت تلفنی، 20درصد به صورت حضوری و 19 درصد به صورت کتبی شکایت خود را مطرح نموده اند، از هم وطنان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرفکننده مراتب را از طریق سامانه 124 گزارش نمایند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7 آذر 96، کد مطلب: 1584505، www.tasnimnews.com