پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۳۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۴
یحیی کمالی‌پور گفت:بندر خشک به پایانه‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی همچون ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به ۲ شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

شعار سال:یحیی کمالی‌پور گفت: علاوه بر این، طرح پایانه لُجستیک بار و منطقه آزاد کشاورزی مصوب شده که این طرح‌ها مانند زنجیری به هم متصل هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت کشاورزی منطقه جنوب کرمان و نظر کارشناسان این طرح برنامه‌ریزی، مطالعه و مصوب شد.

نماینده مجلس اظهار داشت: بندر خشک به پایانه‌ای ترکیبی در داخل کشور و مجاور خطوط اصلی ریلی و جاده‌ای مبادلاتی همچون ایستگاه‌های ریلی و پایانه‌های جاده‌ای گفته می‌شود که در نزدیکی مراکز تجمع کالا (تولید یا مصرف) بوده و حداقل به ۲ شیوه ریل و جاده به بنادر ساحلی یا مرزهای فعال تجاری متصل است.

نایب رییس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: طراحی بندر خشک جیرفت در کنار فرودگاه و وصل شدن یک خط ریلی برنامه ریزی شده است که در صورت اجرا فقط در فاز اول این طرح زمینه اشتغالزایی بین ۲ تا سه هزار نفر را ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: طبق مطالعات و طراحی‌های انجام شده هفت شهرک متنوع با عنوان "هفت شهر عشق" راه اندازی می شود و جیرفت جدیدی را ایجاد می‌کند.

کمالی‌پور ادامه داد: در این طرح، بار از بندر تَر مستقیما به اینجا می‌آید و دپو می‌شود و از این منطقه به سایر نقاط کشور ارسال می شود و همچین بارهای جنوب کرمان از اینجا به سراسر دنیا صادر خواهد شد.

وی اظهار داشت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و پیگیر این موضوع هستم لذا امیدواریم تا پایان خرداد ماه سال جاری عملیات اجرایی این طرح آغاز شود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در خانه ملت به مزایای ایجاد بندر خشک اشاره و تصریح کرد: ایجاد بندر خشک در هر منطقه موجب افزایش رشد تولید ناخالص ملی آن منطقه به میزان یک درصد می‌شود  لذا به همین دلیل، بندر خشک در کنار بخش‌های حمل و نقل، ترانزیت کالا و گردشگری برای رشد اقتصادی کشورها حائز اهمیت است.

وی بیان داشت: زیرساخت‌های دفتر گمرک، استاندارد و اتاق بازرگانی طی چند سال اخیر در این منطقه راه اندازی شد و موافقت‌هایی برای مرز هوایی و حضور هواپیمای باری انجام شد.

وی افزود: سال گذشته پیگیری های لازم برای حضور ۲ هواپیمای باری برای مرز هوایی منطقه انجام شد ولی متاسفانه به دلیل بعضی مشکلات این مهم محقق نشد و امیدواریم در آینده این موضوع پیگیری و محقق شود.

شهرستان جیرفت با ۳۱۶ هزار نفر جمعیت از پنج بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه، جبالبارز و اسفندقه تشکیل شده و در فاصله ۲۳۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

جنوب کرمان با جمعیت یک میلیون نفر از شهرستان‌های جیرفت، عنبرآباد، کهنوج، منوجان، قلعه‌گنج، فاریاب و رودبار جنوب تشکیل شده است.

شعار سال،با اندکی تخلیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ 12فروردین 1399،کدخبر:83729104،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین