پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۲۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توسعه استان کرمان در دستور کار قرار گرفت و شرکت میدکو به عنوان معین اقتصادی منطقه پنج در کرمان توانست 11 هزار شغل برای جوانان جویای کار این استان ایجاد کند.

شعار سال: به همت دولت تدبیر و امید، کرمان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، موثرترین و کارآمدترین طرح ها و ایده ها را عملیاتی کرده و مدیریت ارشد این استان با اقدامی مبتکرانه و ارائه طرحی نو، پهناورترین استان کشور را به هشت زون (منطقه) اقتصادی تقسیم و توسعه این مناطق را به شرکت های توانمند و توسعه گرا تفویض و تاکنون با 21 معین اقتصادی به تفاهم رسیده است.

در استان کرمان از این موسسه ها و شرکت های توسعه گرا به عنوان معین (یاوران) اقتصادی یاد می شود.

سرمایه گذاری 20 هزار میلیارد تومانی شرکت میدکو به عنوان یک معین اقتصادی در استان کرمان

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با اشاره به عهده دار شدن توسعه منطقه پنج شامل شهرستان های راور و زرند توسط میدکو گفت: ایجاد چنین تحولاتی در این استان، نتیجه احترام به سرمایه گذاران و پهن کردن فرش قرمز برای آنهاست؛ به گونه ای که فقط این شرکت با افتخار، بیش از 20 هزار میلیارد تومان پروژه را در بخش معدن و صنایع معدنی کرمان اجرا کرده است.

سعید فیلسوفیان با بیان اینکه در راه اندازی کارخانه ها احداث شده توسط میدکو از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده شده است عنوان کرد: انتقال دانش فناوری این صنایع به کرمان یکی از اولویت های مجموعه مدیریتی این شرکت است.

وی ادامه داد: طی دو سال و نیم گذشته کارخانه های شماره یک و دو کنسانتره سنگ آهن سیرجان با ظرفیت چهار میلیون تن، کارخانه آهن اسفنجی بردسیر با ظرفیت یک میلیون تن، مجتمع گندله سازی سنگ آهن سیرجان با ظرفیت 5/2 میلیون تن و کارخانه های شماره یک و دو تولید کنسانتره سنگ آهن زرند با ظرفیت چهار میلیون تن به همت جوانان بومی استان کرمان به بهره برداری رسیده است.

وی اضافه کرد: هدف این شرکت رسیدن به ظرفیت تولید سالانه 4/2 میلیون تن شمش فولادی و 55 هزار تن مس کاتدی همراه با تأمین تمام مواد اولیه و کمکی عمده برای رسیدن به این حجم از تولید است.

مدیر روابط عمومی شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه گفت: میدکو نسبت به طرح و اجرای 22 پروژه از معدن تا محصول نهایی، با حجم سرمایه گذاری بیش از 15 هزار میلیارد تومان در استان کرمان اقدام کرده است و از این تعداد، طی پنج سال گذشته تاکنون 11 پروژه به بهره برداری رسیده و در حال تولید است.

وی اضافه کرد: سایر پروژه های باقیمانده این شرکت نیز مطابق برنامه زمانبندی شده در دست ساخت و راه اندازی است و بخش عمده ای از این پروژه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید.

فیلسوفیان با بیان اینکه حمایت ویژه مدیران استان کرمان از بنگاه های اقتصادی در اجرای پروژه ها قابل تقدیر است اظهار کرد: اعتقاد داریم که توسعه توسط بخش خصوصی انجام می شود و بنگاه های اقتصادی باید در امر توسعه به کمک دولت ها بیایند نه اینکه از دولت کمک بخواهند.

وی تاکید کرد: اقدامات بخش خصوصی در کرمان می تواند الگویی موفق برای توسعه تمام استانهای کشور باشد.

وی گفت: امروز هلدینگ میدکو به عنوان معین اقتصادی به امر توسعه استان کرمان ورود کرده و همانند شرکت های بزرگ جهانی در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود از هیچ تلاشی دریغ نکرده به گونه ای که مشارکت در ساخت شبکه فاضلاب شهری شهربابک و مقابله با ریزگردها گوشه ای از این اقدامات است.

وی ادامه داد: دو هزار هکتار از اراضی استان کرمان برای اجرای پروژه های میدکو به این شرکت واگذار شده و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه پس از ایجاد 225 هکتار فضای سبز به عنوان نخستین شرکت در بخش خصوصی این استان تفاهم نامه کاشت یک هزار و 555 هکتار جنگل کاری را با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمان به امضا رسانده است.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و 225 از این تفاهم نامه اجرا شده و این اقدام گام بلندی در مقابله با پدیده ریزگردها در استان کرمان است.

فیلسوفیان گفت: با راه اندازی تمام پروژه های این شرکت، تعداد شاغلان هلدینگ میدکو به طور مستقیم به 15 هزار نفر خواهد رسید و اولویت استخدام همچون گذشته با افراد بومی منطقه خواهد بود.

اینک میدکو با ورود به عرصه های اقتصادی این استان، زمینه رشد و توسعه دیار کریمان را فراهم کرده و امید است فعالان اقتصادی در راستای کاهش قیمت تمام شده محصولات، تمام تلاش فنی و مدیریتی خود را به کار گیرند تا جمهوری اسلامی ایران به جایگاه واقعی خود در بازارهای جهانی دست پیدا کند و در این میان با مشارکت فعال در امور توسعه ای داخلی، تجربه ای ارزشمند در راستای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای آیندگان به یادگار بگذارند.

کرمان در سفر رئیس جمهوری به این استان در اردیبهشت سال گذشته به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور معرفی و سپس با ابتکار مدیریت استان به هشت منطقه (زون) اقتصادی تقسیم شده است.

موفقیت بخش خصوصی در دولت یازدهم در استان کرمان را باید مرهون کار شبانه روزی نماینده عالی و در عین حال ایده پرداز و خلاق دولت تدبیر به همراه تیم اقتصادی اش دانست که زمینه های رضایتمندی مردم را از یکشو و از طرفی صاحبان سرمایه را که اقدام به سرمایه گذاری بالایی در این استان کرده اند را نیز به همراه داشته است .

بدون شک ارائه مدل اقتصادی سپردن کارها به بخش خصوصی با پیوست فرهنگی و ایجاد مسئولیت اجتماعی برای شرکت های خصوصی که اینک در مناطقی از استان پهناور کرمان اجرایی شده می تواند به سایر نقاط کشور تعمیم داده شود .

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 19 تیر 1394، کد مطلب: 82593139:www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین