پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۴۷۲۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۹
استاندار کرمان از ایجاد 46 هزار و 455 شغل پایدار ایجاد شده به‌صورت متوسط ظرف یک سال گذشته در استان کرمان خبر داد.

شعار سال: «علیرضا رزم‌حسینی »از چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر در تشریح مدل مردمی «اقتصاد مقاومتی» که در استان کرمان اجرا شده است، گفت: 41 درصد جمعیت استان کرمان جمعیت روستایی است. این در حالی است که متوسط جمعیت روستایی در کشور 26 درصد است. در استان کرمان در 21 شهرستان ما متوسط جمعیت روستایی بیشتر از متوسط جمعیت روستایی کشور است.

وی در تشریح چالش‌های اساسی پیش‌روی توسعه و پیشرفت به بوروکراسی نظام اداری و ناکارآمدی آن، تمرکزگرایی در نظام اداری کشور، قوانین و مقررات مزاحم و دولتی شدن توسعه و نبود توجه جالب به بخش غیرخصوصی اشاره کرد و افزود: بی‌تردید راهکار حل این چالش‌ها ایجاد همگرایی و وفاق اجتماعی و سیاسی است که بر محور ولایت و توسعه و مشی اعتدال پیش رود.

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به تدوین منشور همدلی در استان کرمان اشاره کرد و افزود: در دولت یازدهم با وجود بزرگان سیاسی که در استان کرمان حضور دارند موفق شدیم همگرایی سیاسی و اجتماعی را در این استان ایجاد کنیم.

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مثلث توسعه اقتصادی و اجرایی شدن آن در استان کرمان اشاره کرد و افزود: الگوی مدیریتی برای ایجاد و وفاق و همگرایی نیازمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های متفاوتی از جمله نقش امامان جمعه بود که می‌توانند در تریبون‌های نماز جمعه مردم را در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تشویق کنند.

وی افزود: در دولت یازدهم 139 طرح با اعتباری معادل 75 هزار میلیارد تومان آغاز شد که امروز پیشرفت 41 درصدی را پشت سر گذاشته است. در اکثر روستاهای استان کرمان آب آشامیدنی، گاز و جاده آسفالته رفته است اما معیشت پایدار ایجاد نشده، از این‌رو یکی از مشکلات اساسی روستاییان موضوع اشتغال است. در همین راستا اقدامات موثری برای حل موضوع اشتغال روستاییان استان کرمان انجام شده است.

رزم‌حسینی با تأکید بر این‌که 70 درصد شاخص‌های امنیتی در استان کرمان با اجرایی شدن طرح‌های اقتصادی بهبود یافته است، افزود: نرخ بیکاری کاهش چشمگیری در این استان داشته، از این‌رو با اجرای مدل طراحی شده در استان کرمان باید به این مهم توجه داشته باشیم که کشور باید با شرکت‌های آن ساخته شود. از این‌رو امروز در استان کرمان روستاهایی که اقتصادی نیستند شناسایی شده‌اند و در جهت تشکیل منظومه‌های روستایی حرکت کردیم تا جمعیت روستایی را در یک نقطه متمرکز کنیم و اشتغال پایدار را در آنجا ایجاد کنیم.

وی یادآور شد: از سال 1375 تا 1385 متوسط شغل پایدار ایجاد شده در استان کرمان 28 هزار شغل بود که این رقم در فاصله 1385 تا 1390 این رقم به 12 هزار و 701 شغل رسید و در فاصله سال‌های 1390 تا 1395 به 31 هزار و 905 شغل افزایش پیدا کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 15 مهر 96، کدمطلب:96071507499، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین