پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
استاندار کرمان با اشاره به انعقاد 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی، گفت: این طرح در استان با پیشرفت 35 درصدی برای بیش از 20 هزار نفر اشتغال تولید نموده است.

شعار سال: به نقل از روابط عمومی استانداری کرمان، علیرضا رزم حسینی پیش از ظهر پنجشنبه در شصت و پنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 (شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک) که در محل فرمانداری انار بزگرار شد، افزود: هم گرایی و هم افزایی کم نظیری در دولت یازدهم در استان کرمان بین ارکان حکومت در جهت توسعه و آبادانی پدید آمده است.
وی با اشاره به اینکه کار نمونه ای در مناطق اقتصادی استان با حضور موسسات و شرکت های غیردولتی و توسعه گرا آغاز شده که در آینده ای نزدیک در سطح کشور عملیاتی خواهد شد، یادآورشد: در استان کرمان بیش از 40 درصد از جلسات اقتصاد مقاومتی استان در شهرستان ها برگزار شده است و علاوه بر پروژه های ملی، رصد روزانه حوزه سرمایه گذاری استان صورت می پذیرد.
استاندار کرمان با اشاره به توفیقات گام اول طرح مثلث توسعه اقتصادی، تصریح کرد: بیش از 75 هزار و 843 میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی منعقد شده که تاکنون با 35 درصد پیشرفت فیزیکی، حدود 20 هزار شغل پایدار ایجاد نموده است.
رزم حسینی با اشاره به 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان، خاطرنشان کرد: استان کرمان درحوزه تسهیلات کشاورزی رتبه نخست و جنوب استان نیز به تنهایی رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورزی کل کشور را بدست آورده است.
وی از تولید هزار و 403 نفر شغل پایدار در منطقه شش اقتصادی استان، خاطرنشان کرد: مصرف برق صنعتی یکی از شاخص های رونق اقتصادی است و این در حالیست که در استان کرمان بیش از 14 درصد افزایش مصرف برق صنعتی داشتیم.
استاندار کرمان از رشد صادرات استان کرمان به 2.8 میلیارد دلار خبر داد و گفت: براساس آخرین گزارش مرکز آمار تورم، استان کرمان با 8.6 درصد در سال 95 پایین نرخ تورم را داشته است.
رزم حسینی با اشاره به تاثیرات تکریم سرمایه گذاران و تغییر نگاه ائمه جمعه به امر سرمایه گذاری در استان کرمان، افزود: توسعه فقط اقتصادی نیست بلکه همه جانبه فرهنگی، زیست محیطی و ... است که با ورود موسسات توسعه گرا می توان این ثمرات را مشاهده کرد.
وی با اشاره به تولید بیش از 32 هزار و 802 شغل پایدار در استان کرمان طی یکسال گذشته، یادآورشد: طی ده سال (سالهای 75-85) متوسط سالانه شغل ایجاد شده در استان کرمان 23 هزار و 800 نفر و در سالهای (85 تا 90) 12 هزار و 701 نفر بوده است.
استاندار کرمان به افزایش نرخ مشارکت مردم در استان کرمان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر هزار و 351 واحد صنعتی در استان کرمان فعال است.
رزم حسینی از ارتقاء رتبه شرکت های دانش بنیان استان کرمان از رتبه سی کشوری به رتبه هشتم خبر داد و افزود: در سال 92 صادرات بخش شرکت های دانش بنیان 28 هزار دلار بود و این در حالیست که این رقم در سال گذشته به 123 میلیون دلار رسید.
وی با اشاره به نتایج طرح همیاران آب در استان کرمان، یادآورشد: با اجرای این طرح بیش از هجده میلیون متر مکعب آب صرفه جویی شده است.
استاندار کرمان از افتتاح چندین طرح بیمارستانی در استان کرمان با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی هفته آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون در کرمان بیش از هزار و شیصد تخت خواب بیمارستانی در حال ساخت می باشد.
رزم حسینی با تاکید براینکه استان کرمان حوزه اقتصاد مقاومتی دارای صاحب سبک و الگو شده است، تصریح کرد: هم اکنون سپرده های بانکی استان کرمان از 7 هزار میلیارد تومان در سال 92 به 32 هزار میلیارد تومان رسیده است.
وی سرمایه اجتماعی را ارزشمندتر از منابع نفتی و معدنی دانست و عنوان کرد: بیش از 95 هزار گردشگر در سه سال گذشته وارد استان کرمان شده است و این در حالیست که طی هشت سال گذشته این رقم به 32 هزار گردشگر می رسید.
استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت و پتانسیل های بالقوه استان کرمان در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد:
در نهایت پس از دو سال تلاش و پیگیری دفتر صدور ویزای فرودگاهی در استان کرمان راه اندازی شد به گونه ای که برای 180 کشور در کمترین مدت زمان، ویزای 3 ماهه صادر می شود.
رزم حسینی تقویت حوزه گردشگری را جز سیاست های اصلی دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: در حوزه گردشگری استان کرمان اقدامات زیادی صورت گرفته و این حوزه با کمترین زمان و سرمایه اندک می تواند بالاترین میزان اشتغال را ایجاد نماید.
وی با اشاره به اینکه پیوست های فرهنگی مناطق اقتصادی استان کرمان در حال تدوین است، افزود: معین مناطق اقتصادی استان امروز علاوه بر کارهای اقتصادی به مسائل فرهنگی مناطق توجه ویژه دارند که در این راستا نیازمند همراهی و همکاری ائمه جمعه هستیم.
استاندار کرمان در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه کشور در آستانه دو انتخابات مهم (دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا) می باشد، یادآورشد: در تاریخ سیاسی ایران افرادی در رنج بودند و از جانشان گذشتند تا اینکه مردم ایران به حقشان برسند.
رزم حسینی رای دادن را حق مردم دانست و خاطرنشان کرد: رای مردم می تواند در سرنوشت کشور و شهر و روستاها تعیین کننده باشد لذا انتظار می رود مردم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا افرادی را انتخاب نمایند که متخصص باشد و منافع شخصی را مدنظر قرار ندهند.
وی با اشاره به بودجه هزار و سیصد میلیارد تومانی شهرداری های استان، تصریح کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا مهمتر از مجلس شورای اسلامی است زیرا این شوراها علارغم اختیارات، بودجه خوبی در اختیار دارند بنابراین امید می رود مردم در انتخاب بهترین ها را انتخاب نمایند.
استاندار کرمان گفت: انتخابات ریاست جمهوری نیز حق مردم است بنابراین انتظار می رود مردم هوشیار ایران اسلامی انتخاب خوب و آگاهانه انجام دهند تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.
رزم حسینی با تاکید براینکه تریبون های نماز جمعه باید در جهت تعالی اقتصادی و فرهنگی مردم باشد، افزود: حضرت علی ابن ابیطالب(ع) در نهج البلاغه به مالک اشتر توصیه نموده است که مردم بر حکومت حق دارند لذا حکومت موظف است تا ثروت مردم را تکثیر نماید و حق ندارد با پیاده سازی سیاست های غلط ثروت مردم را تبخیر نماید زیرا این امر از لحاظ شرعی و قانونی مشکل دارد.

****تولید بیش از هزار و 403 شغل پایدار در منطقه شش
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه بودجه نیز در ادامه این جلسه گفت: از مجموع 75 هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه گذاری در استان کرمان، هفده هزار میلیارد مربوط به منطقه شش (شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک) می باشد که توانسته است بیش از هزار و 403 نفر شغل ایجاد نماید.
مهرداد سلیمانی افزود: 211 پروژه اقتصاد مقاومتی برای سه منطقه (شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک) تعریف شده که تاکنون 73 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

**** ساختمان بیمارستان مرتضوی رفسنجان بهره‌برداری شد
با حضور مشاورعالی استاندار کرمان، قائم‌مقام تولیت آستان قدس‌رضوی در استان کرمان و جمعی از مسئولان استان، شهرستان رفسنجان و بخش نوق، بیمارستان مرتضوی جهان‌آباد بخش فردوس شهرستان رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستان در زمینی به مساحت 6 هزار و 500 متر مربع و زیربنای 750 مترمربع به کوشش سازمان موقوفات آستان قدس‌ رضوی در یزد و کرمان احداث و خدمات رادیولوژی، آزمایشگاه، دندان‌پزشکی و تمام خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ارائه می دهد.
بیمارستان مرتضوی با اعتبار 2 میلیارد تومان توسط واقفین احداث و برای تجهیز آن بیش از 400 میلیون تومان هزینه توسط دانشگاه علوم‌پزشکی رفسنجان هزینه شده است.
این مجموعه بخش فردوس را با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر پوشش می‌دهد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کرمان مجازی، تاریخ 7 اردیبهشت 96، کد مطلب: 44483: www.news.karmania.org

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین