پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۸۶
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
استاندار کرمان از پایین بودن نرخ تورم استان کرمان نسبت به کل کشور خبر داد و گفت: براساس گزارش مرکز آمار تورم استان کرمان در سال گذشته 8.6 درصد اعلام شد.
شعار سال: "علیرضا رزم حسینی" پیش از ظهر امروز هفتم اردیبهشت ماه در شصت و پنجمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 6 (شهرستان های انار، رفسنجان و شهربابک) اظهار کرد: استان کرمان با همدلی و همکاری در جهت توسعه گام برداشته است.

وی با اشاره به توفیقات طرح مثلث توسعه اقتصادی، افزود: 75 هزار میلیارد تومان تفاهمنامه سرمایه گذاری در قالب طرح مثلث توسعه اقتصادی استان امضا شد که تا کنون 35 درصد پیشرفت داشته و از محل اجرای این 35 درصد حدود 20 هزار شغل پایدار ایجاد شده است.

رزم حسینی از 3 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در استان کرمان سخن به میان آورد و عنوان کرد: استان کرمان در حوزه جذب تسهیلات کشاورزی رتبه نخست و جنوب استان نیز به تنهایی رتبه نخست جذب تسهیلات کشاورزی کل کشور را دارد.

وی به رونق اقتصادی استان اشاره و تصریح کرد: مصرف برق صنعتی در استان کرمان 14 درصد افزایش یافته است.

استاندار کرمان از پایین بودن نرخ تورم استان نسبت به کل کشور خبر داد و بیان کرد: براساس گزارش مرکز آمار تورم استان کرمان در سال گذشته 8.6 درصد اعلام شد.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار در استان کرمان تکریم می شود، تصریح کرد: توسعه فقط در بعد اقتصادی نیست بلکه توسعه باید در همه ابعاد فرهنگی، زیست محیطی و ... صورت گیرد.

استاندار کرمان در ادامه به میزان اشتغال ایجاد شده در طی دوران مختلف پرداخت و عنوان کرد: از سال 75 تا 85 اشتغال ایجاد شده 23 هزار شغل بوده و از سال 85 تا سال 90 تولید شغل استان کرمان حدود 12 هزار و 701 نفر بوده و تنها در سال 95 حدود 32 هزار و 802 شغل ایجاد شده است.

وی از افزایش 3.4 درصدی نرخ مشارکت مردم استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: اکنون در استان کرمان یک هزار و 351 واحد فعال صنعتی داریم، ضمن آنکه در گذشته استان کرمان در شرکت های دانش بنیان رتبه سی ام را داشت اما اکنون رتبه هشتم کشور را دارد.

رزم حسینی به مقایسه صادرات استان کرمان از محل تولیدات شرکت های دانش بنیان در گذشته و حال پرداخت و بیان کرد: در سال 92 میزان صادرات استان کرمان از محل تولیدات شرکت های دانش بنیان 28 هزار دلار بود و در سال 95 به 123 میلیون دلار رسیده است.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه در طرح همیاران آب 18 میلیون مترمکعب آب در استان کرمان صرفه جویی شده، اظهار کرد: در حال حاضر در استان کرمان یک هزار و 600 تختخواب بیمارستانی در حال ساخت داریم که در هفته آینده چند بیمارستان افتتاح خواهد شد.

وی از صاحب سبک بودن استان کرمان در حوزه اقتصاد مقاومتی سخن به میان آورد و گفت: استان کرمان در حوزه گردشگری دارای ظرفیت های زیادی است که باید از آنها استفاده نمود به طوریکه در سه سال اخیر 95 هزار گردشگر وارد استان کرمان شدند.

رزم حسینی سرمایه اجتماعی را ارزشمندتر از منابع نفتی و معدنی دانست و عنوان کرد: دفتر صدور ویزای فرودگاهی در استان کرمان در سال جدید راه اندازی شد و از این پس استان کرمان می تواند برای گردشگران 180 کشور ویزای 3 ماهه صادر نماید.

وی از ارتقاء امنیت استان سخن گفت و بیان کرد: در حوزه گردشگری اقدامات زیادی صورت گرفته و این حوزه در کمترین زمان و سرمایه اندک و بالاترین اشتغال را ایجاد می کند.

استاندار کرمان با بیان اینکه ائمه جمعه استان کرمان باید الگوی کشور شوند، ادامه داد: کار توسعه بر عهده معین های منطقه ای است، بنابراین ائمه جمعه باید اقدامات فرهنگی انجام دهند.

وی در ادامه گفت: منابع طبیعی را به بخش غیر دولتی برای نگهداری و حفظ واگذار می کنیم و نباید با سیاست های غلط خودمان ثرت مردم را تبخیر کنیم و همانگونه که امام علی (علیه السلام) مردم را به کار کردن عادت می دادند، ما نیز باید اینگونه رفتار کنیم.

استاندار کرمان اعلام کرد: نباید شرکت های بزرگ فقط تیم هایی برای مسابقات تشکیل دهند و از بازیکنان نقاط دیگر استفاده نمایند؛ رویکرد ما در حوزه ورزش، آموزشی است تا از پتانسیل های استان استفاده گردد.

وی با اشاره به اهمیت انتخابات عنوان کرد: رای مردم تعیین کننده سرنوشت شهر و کشور است و در انتخابات شورای شهر باید افرادی را انتخاب کنید که متخصص باشد تا بتواند در جهت توسعه شهر گام بردارد.

رزم حسینی خطاب به مردم گفت: انتخابات حق مردم است و باید مردم انتخاب خوب و آگاهانه انجام دهند تا کشور در مسیر توسعه قرار گیرد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرمان فردا، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 960211، www.kermanfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین