پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۳۸۵۶
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
رئیس اداره بهزیستی شهرستان جیرفت گفت: سال گذشته 12 هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش طرح اجتماع محور بهزیستی، آموزش های پیشگیری از آسیب های اجتماعی را فرا گرفتند.

شعار سالمحمد رضانژاد روز پنجشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان جیرفت افزود: طرح پیشگیری اجتماع محور از اعتیاد از سال 82 به عنوان یکی از طرح های اصلی و اولویت های سازمان بهزیستی بوده است.

وی گفت: این طرح در بسیاری از اماکن آموزش و پرورش، محله های زندگی، محیط های کاری اعم از دولتی و خصوصی، دانشگاه ها و مهدهای کودک با هدف حساس سازی مردم و ملزم کردن و دخیل کردن آنها در سرنوشت خود و در درجه بعد مقتدرسازی مردم و افزایش اطلاعات آنها در زمینه بروز اعتیاد و راه های پیشگیری از آن اجرا شد تا در هر اجتماع مردم مستقیم مشکلات اجتماع خود را شناسایی و در جهت رفع آنها اقدام کنند.
وی تصریح کرد: این طرح سال گذشته در شهرستان جیرفت با برگزاری کلاس های اجتماع محور توسط سه تیم در مدارس، نقاط شهری و مناطق روستایی اجرا شد.
رئیس اداره بهزیستی جیرفت گفت: این طرح در چهار نقطه شهری چهارراه برق، سازمان کشاورزی، مسجد حضرت فاطمه (س) و کارکنان و بند نسوان زندان و همچنین در 2 روستای خاتون آباد و اسفندقه این شهرستان اجرا شده است.
وی بیان کرد: آماده سازی شغلی افراد بهبود یافته، برگزاری کارگاه های مهارت های زندگی و کسب و کار با همکاری آموزش فنی و حرفه ای از جمله برنامه های اجرایی این اداره در سال گذشته در جهت پیشگیری از اعتیاد بوده است.
رضانژاد افزود: اجرای کارگاه های مهارت های زندگی در خوابگاه های دانشجویی، اجرای مهارت های زندگی و طرح مصون سازی از مهدهای کودک از دیگر برنامه های پیشگیری از اعتیاد می باشد که در این شهرستان اجرا شده است.
وی درباره فعالیت های پیش بینی شده در سال جاری گفت: تاسیس سه مرکز اقامتی جدید برای آقایان و بانوان در دستور کار این اداره قرار دارد که موافقت اصولی این 2 مرکز صادر شده است و در حال آماده سازی فضا و فرآیند اجرایی آن هستیم.
تعداد معلولان شناسایی شده در جیرفت سه هزار و 59 نفر اعلام شده که از این تعداد 408 معلول روانی، 240 ناشنوا، 277 معلول نابینا، یکهزار و 31 معلول ذهنی و یکهزار و 103 معلول جسمی حرکتی هستند.
10 نفر از زنان سرپرست خانواده و یکهزار و 836 معلول با درجه های مختلف معلولیت در نوبت حمایت اداره بهزیستی شهرستان جیرفت قرار دارند همچنین 56 دانشجو از فرزندان بی سرپرست و زنان خانوار و 93 دانشجوی معلول زیر پوشش بهزیستی شهرستان هستند.
شهرستان جیرفت با 280 هزار نفر جمعیت از چهار بخش مرکزی، اسماعیلی، ساردوئیه و جبالبارز تشکیل شده و در فاصله 230 کیلومتری جنوب کرمان واقع است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 4 خرداد 96، کدمطلب:82544272 (6003277)|، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین