پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۸۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ضمن بیان آنکه حداقل 2.5 میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارد، اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از 2میلیون و 600 هزار زن سرپرست خانوار در کشور داشته باشیم این در حالیست که حدود یک میلیون زن سرپرست خانوارتحت پوشش کمیته امداد و حدود 180 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی هستند؛ به این ترتیب بیش از یک میلیون و 300 هزار زن سرپرست خانوار کشور تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند.

شعار سال: حبیب الله مسعودی فرید اظهار کرد: در حال حاضر 180 هزار زن سرپرست خانوار که با افراد تحت تکفل خود حدود 500 هزار نفر را تشکیل می‌دهند تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور هستند؛ به طوریکه 30 درصد آنان بالای 60 سال هستند اما با توجه به افزایش نرخ طلاق به نظر می‌رسد در سال‌های آینده تعداد زنان جوان سرپرست خانوار در کشور افزایش یابد.

وی در ادامه در خصوص علل زن سرپرستی این خانواده ها اظهار کرد:هم اکنون حدود 70 درصد این خانواده‌ها به علت فوت سرپرست، 10درصد به علت طلاق، 10 درصد دارای سرپرست مرد معلول، زندانی، از کار افتاده، متواری، معتاد و ... و 10 درصد نیز دختران تاکنون ازدواج نکرده، خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی را تشکیل داده‌اند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشورافزود: بعد خانوار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی نیز حدود 2.2 نفر است.

فرید همچنین درخصوص مستمری این زنان نیز اظهار کرد: میزان مستمری دریافتی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد با یکدیگر برابر است و هردوی این نهادها از یک قانون تبعیت می‌کنند به طوریکه به خانواده‌های زن سرپرست یک نفره 53 هزار تومان و 5 نفره 100 هزار تومان پرداخت می‌شود.

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر پیشنهاد افزایش مستمری زنان سرپرست خانوار را به مجلس ارائه کردیم که کمیسیون فرهنگی اجتماعی تلفیق با این موضوع موافقت کرده و پیشنهاد حدودا 20 درصد حقوق هرسال را در نظر گرفتند که همین اقدام نیز مستمری زنان سرپرست خانوار را تا 3.5 برابر افزایش می‌دهد.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن بیان آنکه بهزیستی در تمامی جنبه‌های توانمندسازی از جمله ذهنی، روانی، اقتصادی و اجتماعی این زنان ورود کرده است گفت: در حال حاضر تمامی زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی "بیمه خدمات درمانی" شده‌اند.

فرید ادامه داد: تقریبا 100 هزار نفر زن سرپرست خانوار کمتر از 60 سال نیز تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی (55 هزار نفر) و یا بیمه روستایی عشایری (45 هزار نفر) هستند که در حال حاضر حق بیمه آنها توسط بهزیستی پرداخت می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: در حال حاضر حدود 18 هزار دانشجو از خانواده‌های زن سرپرست تحت پوشش بهزیستی هستند که هزینه‌های تحصیلی آنها توسط بهزیستی پرداخت و در صورت قبولی در دانشگاه آزاد اسلامی نیز تمامی شهریه‌ آنها پرداخت خواهد شد؛ علاوه بر آن همچنین حدود 85 هزار دانش‌آموز از خانواده‌های زن سرپرست نیز تحت پوشش بهزیستی بوده که کمک هزینه تحصیلی آنها را نیز پرداخت می‌کنیم.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان گفت: همچنین حدود 1500 گروه خودیار زنان سرپرست خانوار نیز در جهت راه‌اندازی مشاغل خرد، کوچک و خانگی فعالیت و کسب درآمد می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، تاریخ انتشار 9 آبان95 ، کد مطلب: 95080906016: www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۰
0
0
بهزیستی بشکل تاریخی دارای ضعف مدیریتی است. متاسفانه نوعی نگاه پزشک محوری و باندگرایی در این سازمان بیداد می کند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۱
0
0
اگر به قول آقای فرید، بعد خانوار دو و دو دهم را برای این گروه در نظر بگیریم، در آنصورت با جمعیتی بدر حدود سه میلیون نفر مواجه هستیم. این یعنی فاجعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین