پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با اشاره به اینکه ایجاد مراکز کاریابی اختصاصی زنان می‌تواند در زمینه رفع مشکل بیکاری زنان موثر باشد، گفت: زنان کارگر و با مشاغل سخت مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرند.

شعار سال:

شهیندخت ملاوردی عصر امروز در آیین اختتامیه هشتمین همایش ملی انجمن جمعیت شناسی ایران که به همراه نشست "اشتغال زنان، چالشها و راهکارها" برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما از سال 1385 وارد مرحله پنجره جمعیتی یا پنجره فرصتها شده و وضعیت موقتی را ما در ساختار جمعیتی کشور به دست آوردیم.

وی با اشاره به اینکه اندازه و وضعیت این فرصت به روند باروری و مرگ و میر بستگی دارد، گفت: این روند تا سال 1430 ادامه دارد و از آن پس ما با روند سالمندی روبرو هستیم.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کشور ما تنگناهای اقتصادی و محدودیت‌های سرمایه‌گذاری به توجیه عدم حضور زنان در مشارکت اقتصادی کمک زیادی کرده و به همین دلیل ایران یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مشارکت اقتصادی زنان در بین کشورهای اسلامی و دیگر کشورهای جهان برخوردار شود.

ملاوردی با اشاره به اینکه ایران در زمینه توانمندی اقتصادی از بین 144 کشور رتبه 140 را دارد، گفت: در محور زنان کارگر و کارهای شکننده بررسیها نشان دهنده کم توجهی به زنان کارگر است.

وی افزود: تفکیک زنان کارگر شهری و روستایی بیانگر این است که زنان کارگر روستایی معمولا کارگران بدون حقوق و مزد هستند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور ادامه داد: دو دسته از زنان کارگر مطلوب کارفرمایان هستند که شامل دختران مجرد که نیاز به دستمزد چندانی ندارند و گروه دوم زنان سرپرست خانوار هستند که با هر درآمدی مجبور به تن دادن به کار هستند.

ملاوردی افزود: زن بودن احتمال مشارکت در بازار کار غیر رسمی را بیشتر می‌کند، به گونه‌ای که بخش غیررسمی اشتغال به سمت زنانه شدن در حال حرکت است.

وی خاطرنشان کرد: گروه اصلی این زنان که در مشاغل غیررسمی فعالیت دارند، زنانی هستند که به اشتغالهای خانگی و مشاغل خردی که در منازل انجام می‌شود، می‌پردازند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در ارتباط با نقش مراکز کاریابی غیر دولتی در اشتغال زنان، گفت: این مراکز درگیر مشکلات و کاستیهای بازار کار می‌شوند و می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند که مدیریت و مالکیت اکثر این مراکز مروبط به بخش غیر دولتی است و از فعالیت خود انتظار سود دارند.

ملاوردی با اشاره به اینکه ایجاد مراکز کاریابی اختصاصی زنان با انگیزه برخورداری از معافیت‌های مالیاتی می‌تواند در اشتغال زنان نقش‌آفرین باشد، گفت: در کشور ما متاسفانه این مراکز کمتر به جنبه‌های تخصصی کار یا یک رشته خاص پرداخته‌اند و با توجه به نگرش سودمحوری آنها، در جنبه‌های متعدد کار می‌کنند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 آبان 95 ، کد مطلب: 1223749 www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین