پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۱
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه ارزش صادرات غیرنفتی استان کرمان از مرز دو میلیون دلار گذشته است گفت: بالغ بر ۴۳۰ میلیون دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان بوده است.

شعار سال: جعفر رودری اظهار‌ داشت: موضوع اشتغال از مشائل مهم و مورد دغدغه مسئولان استان است و بر همین اساس طرح‌های اقتصاد مقاومتی برای توسعه اقتصادی استان و ایجاد شغل برنامه‌ریزی شد.

وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت اقتصاد مقاومتی در شهرستان قلعه‌گنج گفت: در این شهرستان با استفاده از مشارکت بخش خصوصی و ظرفیت‌های منطقه طرح‌های خوبی اجرا شد و در حال حاضر نرخ بیکاری در این شهرستان از 26.28 درصد به 7.47 درصد رسیده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با بیان اینکه این طرح به سراسر استان تعمیم داده شد و معین‌های اقتصادی برای سایر مناطق استان نیز در نظر گرفته شد افزود: از محل فعالیت‌های معین‌های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان چهار هزار و 600 شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمان بر اساس سرشماری سال 95 به بیش از سه میلیون و 164 هزار نفر رسیده که نسبت به سرشماری سال 90 تعداد 223 هزار نفر افزایش پیدا کرده است گفت: جمعیت متقاضیان شغل در استان نیز به همین نسبت افزایش پیدا کرده است.

رودری با بیان اینکه تقریبا هر سال 22 هزار متقاضی جدید شغل به جمعیت جویای کار استان اضافه می‌شود خاطر‌نشان کرد: در سال گذشته حدود 32 هزار شغل جدید در استان کرمان ایجاد شده و بر اساس آمار سرشماری سال‌های 90 و 95، نرخ بیکاری استان از 18.3 درصد به 11.5 درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی در سال 95، تعداد 430 پروژه تعریف شد و در سال 96 نیز تعداد 455 پروژه جدید تعریف شده است گفت: 10 هزار میلیارد ریال شامل 150 طرح در استان در حال اجرا داریم که با بهره‌برداری از این طرح‌ها حدود هشت هزار شغل ایجاد می‌شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در جذب سرمایه‌گذاری خارجی موفق بوده است افزود: طی سه سال گذشته سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان جذب شده که 586 میلیون دلار آن سرمایه‌گذاری مستقیم بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با اشاره به اینکه ارزش صادرات غیرنفتی استان کرمان از مرز دو میلیون دلار گذشته است گفت: بالغ بر 430 میلیون دلار صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان استان کرمان بوده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک (استان کرمان)، تاریخ 4 شهریور 96، کد مطلب: 483976:www.tabnakkerman.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین