پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۶۷۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
رئیس نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته گفت: این نمایشگاه تاثیر زیادی در صادرات محصولات دانش بنیان ایرانی به سایر کشورها خواهد گذاشت.

شعارسال: حمیدرضا امیری نیا با بیان اینکه نمایشگاه فناوری و نوآوری پیشرفته (اینوتکس ۲۰۱۶) در تلاش است تا تجارت فناوری را شکل دهد، اظهار کرد: این نمایشگاه و نشست علمی یک اقدام ملی برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان با رویکرد بین المللی است.

وی گفت: این نمایشگاه که توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار می شود، تلاش دارد تا جایگاهی برای توسعه تجارت فناوری باشد که شرکت‌های ایرانی تراز اول بتوانند محصولات فناورانه خود را در بازار بین‌المللی عرضه کنند و از این طریق زمینه برای صادرات محصولات فناورانه به وجود آید.

امیری نیا ادامه داد: رویکرد دیگر این نمایشگاه دعوت از کشورهای خارجی است تا از مسیر اینوتکس و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری با طرف های ایرانی از مسیر همکاری های علمی و فناوری و گسترش دفاتر طراحی مشترک در بازار ایران حضور پیدا کنند.

وی در توضیح روند رشد اینوتکس با بیان اینکه ایده اولیه این نمایشگاه، در اقدامی بین ایران و روسیه شکل گرفت، بیان کرد: در نمایشگاه نخست، فقط ایران و روسیه و در نمایشگاه دوم ایران، روسیه و بلاروس شرکت داشتند. در نمایشگاه سوم ایده بین‌المللی شدن اینوتکس مطرح شد و از دوره سوم قرار شد تا هم شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی و هم شرکت‌های خارجی در نمایشگاه شرکت کنند.

رئیس نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ در ادامه بیان کرد: در دوره چهارم اینوتکس رویکرد بین‌المللی این نمایشگاه افزایش پیدا کرد و یک نشست جنبی با موضوعیت شبکه‌سازی نوآوری به این نمایشگاه افزوده شد.

وی علت افزایش بخش های جدید به این نمایشگاه را اعتقاد به این مسئله دانست که در بحث توسعه علمی کشور، فناوری و اقتصاد دانش بیان، نقش شبکه‌سازی و بررسی مدل های موفق اقتصادی از مسیر علم و فناوری و نوآوری بسیار مهم است.

امیری نیا بیان کرد: نخستین بار سال گذشته نشست شبکه سازی به نمایشگاه اینوتکس اضافه شد؛ با تغییراتی که امسال داشتیم با توجه به شرایط بین‌المللی جدید، از این فرصت بیشتر استفاده خواهیم کرد.

وی درباره حضور شرکت کنندگان خارجی در نمایشگاه امسال ابراز کرد: سال گذشته ۴۸ شرکت از ۱۵ کشور در سومین نمایشگاه اینوتکس حضور داشتند، امسال این تعداد به ۸۵ شرکت خارجی افزایش پیدا کرد و ۹۰ شرکت دانش بنیان داخلی نیز حضور خواهند داشت. تعداد سخنرانان کلیدی نیز به نسبت سال گذشته از ۵ سخنران به ۱۴ سخنران از ۱۲ کشور افزایش پیدا کرده است.

رئیس نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ ادامه داد: به نسبت سال گذشته، رشد تقریبا صد در صدی در راستای حضور شرکت‌ها داریم و در رابطه با نشست تخصصی نیز رشد کیفی حداقل سه برابری خواهیم داشت.

وی گفت: امیدواریم در چند سال آینده هم این نمایشگاه و هم نشست بتواند به عنوان یک مرجع منطقه‌ای علم و فناوری قرار گیرد.

امیری نیا درباره تأثیر اینوتکس در صادرات محصولات دانش‌بنیان توضیح داد: یکی از اهداف ما در این نمایشگاه صادرات محصولات دانش‌بنیان است. به همین منظور امسال خط اعتباری تسهیلاتی بیشتری به کسانی که هم در بحث صادرات و هم همکاری انتقال فناوری به داخل کار می‌کنند، ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: هدف این است کیفیت محصولات فناورانه افزایش یابد تا از این طریق هم جایگاه برتری برای ارائه این محصولات ارائه شود. همچنین مسیری ایجاد شود که توانایی فناوری‌ که در کشور نیست، با انتقال فناورانه هوشمندانه صورت گیرد.

رئیس نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶ افزود: سال گذشته تعدادی تفاهم‌نامه منعقد شد که امیدوار هستیم امسال بیشتر شاهد این همکاری‌ها باشیم.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۱۶، توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس معاونت علمی، ۲ تا ۵ خردادماه ۹۵ در نمایشگاه بین‌المللی تهران، سالن خلیج‌فارس برگزار می‌شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28اردیبهشت1395، کدخبر: 3661317: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین