پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
رئپس اتاق ایران در همایش اقتصادی ایران و اتریش در وین گفت: دوره جدید اقتصاد ایران برپایه توسعه بخش مردمی است و سیاستهای جدید اقتصاد ایران که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ گردیده مبنای برنامه ریزی مسئولین کشور است.
شعار سال: به نقل از روابط عمومی اتاق ایران، محسن جلالپور همچنین گفت: اتریش در سیاست اروپایی جمهوری اسلامی ایران که ما امروز سی و هستمین سالگرد آن را در کشور به جشن نشسته ایم، جایگاه خاصی دارد. بی تردید ظرقیت های اقتصادی مالی صنعتی و کشاورزی کشور هم در کسب این جایگاه موثر بوده است؛ اما مهمتر از آن نحوه تعامل مسوولانه اتریش با ایران در دهه های گدشته دلیل جایگاه فعلی شما در نگاه ایران است.

وی افزود: اتریش از تحریم ایران در زمان حمله صدام حسین به کشور ما حمایت نکرد و در زمان تحریم های اخیر، بیش از متوسط کشور های اروپایی در حفظ تعهدات تجاری و صنعتی خود در قبال بنگاه های ایرانی کوشید. این سبب شده بنگاه های در بخش خصوصی ایران آینده کار با بنگاه های اتریشی را ایمن تر از دیگران ببیند.

رییس اتاق ایران با اشاره به سفر چندی پیش هیات بزرگ اقتصادی اتریش به سرپرستی رییس جمهوری اتریش و با حضور رییس اتاق اقتصاد اتریش به ایران، ملاقات رییس این هیات با رهبر انقلاب ایران را نشانه روشن تمایل دو کشور برای گسترش همکاری های فیمابین همکاری دانست. وی افزود: بخش اعظم این همکاری ها در عرصه اقتصاد صنعت و تجارت خواهد بود.

رییس اتاق ایران همچنین گفت: شک ندارم شما به خوبی از ارزش جایگاهی که در پارادایم اروپایی بزرگترین قدرت خاورمیانه دارا هستید، آگاهید.

او خطاب به تجار اتریشی گفت: می دانید این مزیت را می توان به قرار داد های پایدار سود آور بزرگی تبدیل کرد که می تواند برای بسیاری از بنگاه های دو طرف، شکوفایی و برای ده ها هزار نفر در هردو کشور فرصت کاری ایجاد کند. مشارکت بنگاه ها دو کشور می تواند در افزایش امنیت هر دو طرف بالاخص در تضمین آینده انرژی اتریش مورد توجه قرار گیرد.

رییس اتاق ایران خطاب به همتای اتریشی خود گفت: هم شما و هم من از بطن جامعه اقتصادی به اتاق آمده‌ایم. هیچ کس مثل ما تجار نمی داند که ساختن اعتبار و کسب اعتماد محتاج سالها تلاش صادقانه و مسئولانه است. اما حتی بزرگترین چهره های بازار، ممکن است اعتبار سی ساله خود را در یک روز و با یک حرکت غلط از کف بدهند. میخواهم بگویم دوکشور ما باید با حساسیت و توجه از گوهر ارزشمند اعتماد دو طرفه نگهبانی کنند و این ما جامعه اقتصادی هستیم که باید این رابطه را بستر صدها قرارداد همکاری پایدار و سودمند قرار دهیم.

جلالپور با اشاره به سخنانی که در هنگام حضور هیات اقتصادی اتریشی در ایران داشته است، گفت: همانگونه که در ایران هم به اطلاع شما رساندم دوره جدید اقتصاد ایران برپایه توسعه بخش مردمی اقتصاد و فعالیت های بنگاه های بخش خصوصی است. سیاستهای جدید اقتصاد ایران که تحت عنوان اقتصاد مقاومتی ابلاغ گردیده مبنای برنامه ریزی مسئولین کشور است.

به گفته رییس اتاق ایران، رهبر ایران ضمن تاکید بر اجرائی شدن اصول اصلی اقتصاد مقاومتی، سال جاری را سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام نهاده اند. دربندها و سیاست های اقتصاد مقاومتی بسیاری از بخش های دارای ظرفیت مشترک بین دو کشور دیده می شود. تقویت اقتصاد دانش بنیان، حفظ و توسعه بنگاه های کوچک و متوسط با مشارکت وسرمایه گذاری به دیگر کشورها، بهینه سازی مصرف انرژی استفاده از انرژی های نو، از جمله این آیتم های دارای ظرفیت و مورد علاقه دو کشور است.

رییس پارلمان بخش خصوصی ایران ادامه داد: امروز قرارداد احیای پوشش بیمه صادراتی بین دو کشور امضا می شود این قدم موثری در جهت درست و اجرایی شدن کارهای بین دو کشور است

وی افزود: بایستی از بانک ها برای تسریع در احیای سرویس های مختلف بانکی مطالبه داشته باشیم. دو کشور تمایل خود را به گسترش همکاری در بخش دانش و فناوری ابراز کردند. بنگاه های ما امروز عصر بک نشست خاص تکنولوژی برگزار می کند و ما با جدیت اعزام یک هیات بزرگ تکنولوژیک را به اتریش در دست بررسی داریم.

به گفته او، ما با علاقه به توسعه روابط سنتی دو کشور در زمینه انرژی-حمل و نقل-قطعه سازی و تولیدات صنعتی ، صنایع دستی و مواد غذایی،چوب و کاغذ و دارو اهتمام خواهیم کرد. اما اصرار داریم عرصه های جدید همکاری در تکنولوژی محصولات دانش بنیان، گردشگری، ساخت هتل، بیمارستان، انرژی های نو، آب و محیط زیست سرویس های گسترده بانکی و بیمه ای و تجربه مدیریت شهری را هم در دستور کار داشته باشیم.

جلالپور تاکید کرد: شکی نیست سفر ریاست جمهور و هیات بزرگ اقتصادی اتریش به ایران و سفر هیات اقتصادی فعلی به وین نقش موثری در رشد روابط اقتصادی دو کشور خواهد داشت. امیدوارم سفر آتی رئیس جمهور روحانی به وین قدم بزرگ بعدی باشد.

از دید وی، اتاق ایران توسعه این روابط را از ماموریت های خود می داند و ما هرچه در امکان داریم برای وصول به این هدف انجام می دهیم.

او در بخش پایانی سخنان خود، به بازدیدهای هیات ایرانی از ظرفیت های اقتصادی و مدیریتی اتریش و پایتخت آن وین اشاره کرد و گفت: دیروز ما مهمان شهر وین بودیم و ضمن آشنایی با تاریخ ، وضع موجود و نحوه برنامه ریزی و اداره این شهر توانستیم با آنچه من «شیوه اتریش» می خوانم آشنا شویم. من از این بازدید درسهای زیادی آموختم،مایلم نسیت به مردمان و زنان بزرگی که این شهر را ساختن رشد و تعالی آتی دادند و آنان که که امروز آن را اداره میکنند ابراز احترام کنم. فردا نیز گروه ما به 5 دسته مختلف تخصصی تقسیم و سلسه بازدیدهای حرفه ای از شرکت ها کارخانجات و سیستم درمانی کشور به عمل می آورد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تحلیلی ایران (خبر آنلاین)، تاریخ انتشار 12 فروردین 1395، کد مطلب: - : آدرس سایت: www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین