پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۲۵۸۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: با تشکیل گروه های خودیار در سراسر کشور برای بیش از 52 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

شعار سال: حبیب‌الله مسعودی ‌فرید در دیدار با اعضای گروه های خودیار استان اردبیل در مسجد جامع روستای خانقاه سفلی نمین افزود: تاکنون 2 هزار و 650 گروه خودیار در کشور ایجاد شده است.
وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش می شود در سال جاری تعداد این گروهها به چهار هزار گروه در کل کشور افزایش یابد.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه توانمند سازی جسمی ، روانی ، اجتماعی و اقتصادی از جمله وظایف این سازمان است، اظهار کرد: طرح تامین مالی خرد و ایجاد گروههای خودیار در روستاهای کشور از جمله برنامه های توانمند سازی اقتصادی است.
فرید ادامه داد: گروههای خودیار در گروههای درآمدی پایین جامعه و با اولویت روستاییان که دسترسی آنچنانی به منابع بانکی و مالی برای ایجاد و توسعه اشتغال ندارند تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه ابتدا افراد در گروههای 15 تا 25 نفره صندوق محلی تشکیل می دهند افزود: خط اعتباری ویژه در بانک کشاورزی برای دریافت وام این گروهها بدون ارائه ضامن و وثیقه و فقط بر اساس تشکیل این گروه و سرمایه اجتماعی ایجاد شده است.
مسعودی فرید با بیان اینکه اجرای این طرح توانسته در وضعیت اقتصادی افراد عضو تغییر ایجاد کرده و اشتغال آنها را بهبود بخشد اظهار کرد: نرخ بازگشت این وام ها 100 درصد گزارش شده است.
او در ادامه گفت: این طرح جز محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی از جانب مقام معظم رهبری بوده و مورد تصویب شورای عالی اشتغال و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گرفته است.
وی با اشاره به اینکه 197 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور فعالیت می کنند افزود: در سال جاری مرکز اورژانس اجتماعی در 140 شهر بالای 50 هزار خانوار کشور ایجاد می شود.
معاون اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: تا پایان سال جاری در استان اردبیل مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های مشگین شهر ، نمین و بیله سوار ایجاد می شود.
علاوه بر معلولان سه هزار و 600 زن سرپرست خانوار در استان اردبیل از خدمات بهزیستی استان برخوردار هستند که این تعداد با اعضای خانواده زیرپوشش شامل 12 هزار و 500 نفر مددجو است.
شهرستان نمین در شرق اردبیل واقع می باشد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 96، کد مطلب: 82526456: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین