پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۱۴۸۸
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۵
معاون وزیر رفاه و رئیس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: دولت تدبیر و امید در بحث سلامت اجتماعی اهتمام جدی و نگاه همه جانبه ای دارد.

شعار سال: انوشیروان محسنی بند روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان هرسین افزود: برخورداری 11 میلیون جمعیت حاشیه نشین از دفترچه بیمه سلامت، راه اندازی 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در سال 96، افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد امام (ره) و بهزیستی، افزایش مستمری مستمری بگیران بازنشسته از مجموعه اقدام های دولت در این راستا می باشد.

وی اظهار کرد: توسعه فضای مجازی، کم شدن فضای گفتگو در خانواده ها، تحمل نکردن یکدیگر و شیوع اختلالات روحی و روانی باعث رشد آسیب های اجتماعی در جوامع مختلف شده و حاصل موارد مذکور هم اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اجتماعی است.

رئیس سازمان بهزیستی تصریح کرد: در تدوین برنامه ششم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بصورت ریشه ای و علمی به مساله سلامت اجتماعی کشور پرداخته شده و این موضوع از مهمترین دغدغه های مقام معظم رهبری است.

محسنی بندی پی افزود: در بحث سلامت جسمی مردم عملکرد خوبی داشته ایم و در این زمینه از موفق ترین کشورهای جهان در پوشش بیمه همگانی سلامت هستیم که در این راستا می توان به کاهش مرگ و میر اطفال و مادران باردار و پوشش مراقبت های جسمی اشاره کرد.

وی ضمن تقدیر از همکاری قوه قضائیه با سازمان بهزیستی، از رونمایی سامانه طلاق تا پایان ماه جاری در 11 استان کشور خبر داد و گفت: در بحث اعتیاد و طلاق برنامه های راهبردی با قوه قضائیه داشته ایم و راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی که بعنوان پایلوت نمونه بارز این همکاری است که باعث کاهش 30 درصدی مراجعین به دادگاهها و کاهش هشت و یک دهم درصدی طلاق در این استان شد.

وی ادامه داد: دولت دکتر روحانی و مجلس با همکاری یکدیگر 240 هزار میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و بهزیستی به منظور افزایش مستمری مددجویان زیرپوشش این نهادها اضافه کردند.

وی همچنین از اختصاص مبلغ 300 میلیون ریالی به خانواده های دارای 2 فرزند معلول زیرپوشش بهزیستی خبر داد و گفت: با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، خیران مسکن ساز و بهزیستی مبلغ 300 میلیون ریال بصورت بلاعوض به این خانواده ها اختصاص داده شد و این کمک برای خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند در سال 95 از 40 میلیون ریال به 80 میلیون ریال افزایش یافت.

بندپی در پایان افزود: برای ادارات بهزیستی شهرستان های هرسین، صحنه و سنقر علاوه بر سهمیه های اختصاص داده شده ازدواج (تهیه جهیزیه) به آنها، 15 سهمیه دیگر به هر کدام از این ادارات تعلق خواهد گرفت.

امیر شاه آبادی فرماندار هرسین نیز در این جلسه به ارائه آماری از وضعیت آسیب های اجتماعی در این شهرستان پرداخت و گفت: هرسین با جمعیتی 78 هزار نفری در سرشماری اخیر صورت گرفته حدود 6 هزار نفر مهاجرت داشته که البته این موضوع هم دلایل خاص خود را داشته است.

وی افزود: در سال گذشته و طبق آمار ما در بحث ولادت، فوت، طلاق و خودکشی روند کاهشی داشته ایم و این در حالی است که در خصوص ازدواج به رشد 11.7 رسیده ایم.

فرماندار هرسین در خصوص اعتیاد هم گفت: اعتیاد از جمله مشکلات اصلی در هرسین است که آمار غیررسمی آن بین سه تا 6 هزار نفر می باشد.

شاه آبادی با اشاره به میزان مددجویان زیرپوشش بهزیستی هرسین اظهار داشت: از مجموع جمعیت شهرستان سه درصد تحت حمایت بهزیستی و نیازمند توجه هستند.

پایگاه اورژانس اجتماعی شهرستان هرسین نیز امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی به بهره برداری رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پرتابل خبری تحلیلی سلام آفتاب کرمانشاه، تاریخ انتشار: 13 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 184025، www.aftabksh.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین