پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۵۶۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵
نماینده مردم میاندواب در مجلس با اشاره به وجود بیش از 3.5 میلیون بیکار در کشور عنوان کرد: بنا به گفته وزیر توزیع آن هم نامتوازن است. در برخی مواقع ضریب نفوذ بیکاری به 60 درصد رسیده است. این یعنی مصیبت و باید عزاداری کنیم.

شعارسال: همایون هاشمی نماینده مردم میاندواب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی صبح امروز چهارشنبه (19 مهرماه 96) در صحن علنی مجلس به عنوان ناطق میان دستور طی سخنانی اظهار داشت: از میان دغدغه‌های متعددی که امروز در جامعه داریم و مشکلات مختلفی که درگیر آن هستیم، توضیحاتی درباره مساله آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌کنم.

وی افزود: هرچه در حوزه آسیب‌های اجتماعی سخن گفته شود کم است و بر این باورم که اگر دائما و از تریبون‌های مختلف در این باره سخن گفته نشود در میان انبوه مسائل و مشکلات متعدد اقتصادی و سیاسی گم و از ا ولویت خارج شد.

نماینده مردم میاندواب، شاهین‌دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: ورود مقام معظم رهبری به موضوع آسیب‌های اجتماعی بدون شک نشان از بحران‌زا بودن این موضوع دارد.رهبر معظم انقلاب خواستار کار جهادی و مستمر در حوزه آسیب‌های اجتماعی شدند و فرمودند که در حوزه آسیب‌های اجتماعی نباید به کارهای معمولی و جاری دستگاه‌ها اکتفا شود و یا هرازگاهی برای رفع تکلیف گزارشی داده شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: معظم له با جدیت موضوع را پیگیر و خواستار ارائه گزارش‌های مستند و جامع درباره اقدامات دستگا‌های اجرایی شدند. حال سوال اساسی این است که آیا اقدامات اجرایی موثری در زمینه مدیریت و ساماندهی آسیب‌های اجتماعی صورت گرفت است. دستگاه‌های متولی در این زمینه کار جهادی را انجام داده‌اند یا خیر.

هاشمی خاطرنشان کرد: امروز یازده میلیون حاشیه‌نشین داریم که طی برنامه چهارم و پنجم دو برابر شده‌اند جای تاسف است آیا این روند در برنامه ششم هم ادامه پیدا می‌کند یا خیر و آیا منتظر سیر صعودی باید بمانیم، بالغ بر دو میلیون معتاد در کشور وجود دارند و همچنین سه میلیون زن سرپرست خانوار در کشور هستند.

وی با اشاره به بیش از 3.5 میلیون بیکار در کشور عنوان کرد: بنا به گفته وزیر توزیع آن هم نامتوازن است. در برخی مواقع ضریب نفوذ بیکاری به 60 درصد رسیده است. این یعنی مصیبت و باید عزاداری کنیم؛ وامصیبتا. ما ضریب نفوذ و عمر بیکاری‌مان در برخی مناطق به 60 درصد رسیده است.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی در بخش دیگری از نطق خود یادآور شد: در بحث طلاق در برخی مناطق به 40 درصد عمق نفوذ رسیده‌ایم، آقایان محترم! روی سخن من بیشتر دولتمردان است، صبر نکنید؛ بنابراین باید با انسجام دولت و ظهور برنامه‌های اساسی در این حوزه شاهد برنامه‌های اساسی و اجرای آنها باشیم.

وی ادامه داد: بدانیم و آگاه باشیم که آسیب‌های اجتماعی پدیده‌های واقعی هستند ولی قانون‌گریز نیستند که با قانونمندی قابل کنترل هستند. ما قانون داریم اما اجرا نمی شود. آسیب‌های اجتماعی امروز دیگر از حالت وظیفه برای دولتمردان گذشته است که به عنوان تکلیف و رسالت همگانی محسوب می‌شود.

هاشمی در ادامه تصریح کرد: دولتمردان باید پیش‌قدم شوند و در این صورت است که مردم هم همراهی می‌کنند. اگر از زاویه اجتماعی به آسیب‌های اجتماعی درست و به موقع نگاه و رسیدگی نشود تبدیل به جرم خواهد شد.

نماینده مدرم میاندواب همچنین اظهار داشت: امروز اگر جرم زیاد است بدانید که محصول آسیب‌های اجتماعی است. از جنبه سیاسی هم ا گر توجه نشود کشور را به دامن بیگانگان سوق داده‌ایم. اگر در جوانان ما امروز فرار نخبگان وجود دارد و مشکلاتی از این دست وجود دارد بدانیم که کم کاری آقایان است و این موضوع نهایتا به مذهب لطمه می‌زند.

وی ادامه داد: شرایط در این حوزه بسیار بحرانی است و بنده اعلام خطر می‌کنم همه نمایندگان هم در جریان هستند زمانی که به حوزه‌های انتخابیه خود می‌روند می‌دانند که با شرایط بحرانی روبرو هستند. چرا باید سکوت کنیم چرا دولت در این زمینه برنامه نمی‌دهد تجربه نشان داده که ما زمانی که ساکت هستیم بحران با شدت وارد می‌شود،‌نباید جزء ساکتین باشیم.

هاشمی در حوزه رفاه و خدمات اجتماعی و مقابله با آسیب‌های آن  عنوان کرد: در این رابطه سکوت جایز نیست بلکه جرم و خیانت محسوب می‌شود. وقت آن رسیده که دولت با یک نگاه جامع نگر لایحه جامعی ارائه کند و هرچه که می‌خواهد اعلام کند تا مقدمات کار فراهم شود واقعیت این است که سیاستگذاران در حوزه آسیب‌های اجتماعی توسط کسانی اکنون سیاست‌گذاری می‌شود که به هر حال افراد سیاسی هستند.

«عمری این مطلب را درک نکرده‌اند که امروز ما در این حوزه ناکارآمد هستیم و مصیبت عظمی ما را گرفت است. واقعیت این است که نهاد معظم خانواده در خطر است و در این بین سوال این است که آموزش و پرورش چه می‌کند. بنابراین وزارت کار نیز باید پای کار بیاید و به ما آمار دهد که چه کار می‌کند.»

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار19 مهرماه 96،کد خبر: 13960719000590 ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
ما که اطافمون میبینیم همه بیکارن فک کنم یکم امارتون مشکل داره م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین