پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۶۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
استاندار کرمان گفت: یک درصد از خسارات معادن به استان باید با جدیت پیگیری و وصول شود.
شعار سال: علی زینی وند در نشست دیشب شورای معادن استان کرمان گفت: به تناسب ثروتی که از استان برداشت می‌شود در استان کار نشده است.

وی با بیان اینکه بر اساس تلاش وزیر صنعت، معدن و تجارت تفویض اختیارات به شورای معادن هنوز آنطور که باید انجام نشده است گفت: معادن درآمد‌های سرشاری دارند، اما حق و حقوق استان از این معادن داده نشده است.

استاندار کرمان با تأکید بر لزوم نقش آفرینی شرکت‌های معدنی در توسعه استان افزود: یک درصد از خسارات معادن به استان باید با جدیت پیگیری و وصول شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان استان کرمان در مجلس تاثیرگذار هستند و باید از ظرفیت آن‌ها در احقاق حقوق استان استفاده کرد ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود که شرکت‌ها و معادن بزرگ بخشی از درآمد خود را با برنامه‌ریزی دقیق در استان سرمایه‌گذاری کنند.
 
منابع معدنی استان محدود و بالاخره پایان‌پذیر است

زینی‌وند با اشاره به اینکه منابع معدنی استان محدود و بالاخره پایان‌پذیر است و باید برای آینده استان چاره‌اندیشی کرد گفت: شرکت‌های معدنی باید بخش مولد استان را فعال کرده و در زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه به تناسب ثروتی که از استان کرمان برداشت می‌شود در استان کار نشده است افزود: باید این درآمد‌ها در استان هزینه و توسعه متوازن ایجاد شود.

در این جلسه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز با بیان اینکه محیط زیست استان کرمان از چهل معدن استان به‌دلیل آلایندگی شکایت داشته است گفت: باید به این موضوع رسیدگی کنیم.

مهدی حسینی‌نژاد افزود: هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان سهم یک درصد معادن استان کرمان در سال جاری بود که باید برای پیگیری و وصول آن برنامه ریزی شود.

در این نشست همچنین موضوع یکی از معادن گوغر بافت که به منطقه جنگلی آنجا آسیب وارد کرده است مطرح و قرار شد مصوبه و نتایج کارشناسی تعیین تکلیف این معدن به شورای عالی معادن ارسال شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ماین نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۵۵۶۴۵، www.minews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
با پیگیری‌های لازم حتما این خسارت پرداخت می شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین