پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۳۴۳
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: واحد‌های بوم‌گردی در زرند ظرفیتی استثنایی در رونق گردشگری این منطقه است.

شعار سال: محمود وفایی بعد از ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی واحد بوم‌گردی در روستای تنگ انجیروئیه در مسیر زرند - راور اظهار داشت: بزرگترین اتفاقی که اکنون در این آبادی خالی از سکنه افتاده است، بازگشت یک خانواده از شهر به روستا، یعنی مهاجرت معکوس است و شکی نداریم که به زودی این آبادی به رونق و آبادانی گذشته‌اش نیز بر می‌گردد.

وی افزود: شعار اقتصاد مقاومتی باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود و امروز در این آبادی به خوبی می‌توان آثار تحقق این شعار را دید، خانواده‌ای به آبادی برمی‌گردند، مزارع دوباره آباد می‌شود، فرزند دانشگاهی و تحصیل کرده دوشادوش خانواده به کار صنایع دستی می‌پردازد.

وفایی واحد‌های بوم‌گردی را ظرفیتی استثنایی در رونق گردشگری دانست و بیان داشت: قطعا با یک برنامه ریزی دقیق تبلیغاتی، گردشگران نیز به زودی برای گردشگری به این منطقه ویژه می‌آیند و به رونق اقتصادی منطقه کمک خواهد شد.

محمد جهانشاهی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان نیز گفت: شهرستان زرند ظرفیت‌های خوبی دارد و به خوبی نیز در مسیر معرفی آنها قرار گرفته است و این نویدبخش روزهای خوب در حوزه صنعت گردشگری شهرستان زرند است.

وی افزود:امیدواریم به زودی شاهد آغاز تورهای دانشجویی - علمی و فرهنگی برای آشنایی با این منطقه ویژه ژئوتوریستی در شهرستان زرند باشیم.

محمد اسلامی نماینده اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان زرند نیز بیان داشت: هدف شهرستان زرند، رسیدن به جایگاه شایسته شهرستان در گردشگری کشور است و ظرفیت‌های شهرستان برای تبدیل شدن به قطب گردشگری روز به روز خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی گفت: واحد بوم‌گردی «هنگو» در قلب «بهشت زمین‌شناسی» کشور است و برای رفاه حال گردشگران علاقمند به حوزه زمین‌شناسی و طبیعت‌گردی در آبادی زیبای تنگ انجیروئیه زرند ایجاد شده است.

روستای تنگ انجیروئیه در مسیر زرند – راور واقع شده و با جاده آسفالته فقط 3 هزار و 500 متر فاصله دارد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 11 آبان 96، کدمطلب:۱۳۹۶۰۸۱۱۰۰۰۹۶۷ ، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین