پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۵۲۳۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: وجود 180اقامتگاه از مجموع 400 اقامتگاه بوم گردی کشور در این استان قرار دارد که این امر کرمان را در رتبه نخست قرار داده است .

شعار سالمحمود وفایی روز پنجشنبه در همایش توجیهی و کارگاه های آموزشی توسعه کسب و کارهای بومی و سنتی افزود: 150 اقامتگاه بوم گردی در استان فعال است و گردشگران برای اقامت در استان کرمان دغدغه ای ندارند.

وی بیان کرد: بیش از پنج هزار روستا در استان کرمان داریم و اقبال گردشگران داخلی و خارجی به سمت اقامتگاههای بوم گردی زیاد است و نیاز داریم سامانه استاندارد سازی آنها را اجرا کنیم.

وی تاکید کرد: استان کرمان علاوه بر جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوان دارای اقلیم های متفاوتی است و گردشگری به عنوان محور توسعه می تواند در بحث اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان تصریح کرد: وقت آن فرا رسیده که به ایرادات و انتقادات در حوزه بوم گردی پاسخ بدهیم و اقامتگاه های بوم گردی با ساختار مناسب و متناسب با فلسفه این اماکن ساماندهی شوند.

وی با بیان اینکه در بحث اقامتگاههای بوم گردی باید به سه نکته توجه کنیم گفت: نکته اول این است که باید در اقامتگاهها، شیوه ارائه خدمات متناسب با فرهنگ، اقلیم و رسوم منطقه باشد.

وفایی افزود: اقامتگاههای بوم گردی باید به مقوله بهداشت توجه ویژه ای داشته باشند و همچنین نمادی از توجه به محیط زیست باشند.

وی تصریح کرد: اقامتگاههای بوم گردی به بحث صنایع دستی ورود پیدا کنند و بخشی را برای ارائه و فروش اختصاص دهند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان کرمان نیز در این همایش گفت: بیشترین اقامتگاههای بوم گردی در کشور را داریم و افزایش بسیار خوبی در این حوزه در سالهای اخیر داشتیم.

سید مهدی طبیب زاده افزود: خوشحالیم که بحث استاندارد سازی و آموزش از کرمان شروع می شود و متاسفانه همواره افت کمیت پس از مدتی برای واحد های خدماتی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه گردشگری از پیشران های استان است تصریح کرد: اتاق بازرگانی اولین سازمانی است که طرح جامع گردشگری را با یکی از شرکت های معتبر خارجی انجام می دهد.

اولین همایش توجیهی و کارگاه های آموزشی توسعه کسب و کارهای بومی و سنتی مختص مدیران اقامتگاههای بوم گردی استان کرمان با حضور کارشناسان و فعالان این حوزه در اتاق بازرگانی کرمان برگزار شد.

همچنین دراین همایش از فعالان و مدیران واحدها نمونه بوم گردی استان با اهدای لوح و تندیس تقدیر گردید.

استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، 700 اثر ثبت ملی و از مقاصد مهم گردشگری استان کرمان به شمار می رود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری جمهوری اسلامی ، تاریخ انتشار 28دی 96، کدمطلب: 82800060 ، www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین