پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۳۷۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از 10 بنای تاریخی در استان کرمان جهت مرمت به مناقصه گذاشته شده است.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: در حال حاضر بیش از 10 بنای تاریخی در استان کرمان جهت مرمت به مناقصه گذاشته شده است.

"محمود وفایی" با اشاره به اینکه تعدادی از بناهای تاریخی استان کرمان جهت مرمت به مناقصه گذاشته شده‌اند، افزود: این بناهای تاریخی شامل قلاع دختر و اردشیر، بافت تاریخی و بازار کرمان و مجموعه‌های پیرامون آن و همچنین بازار، مسجد و کاروانسرای‌مجموعه وکیل، خانه عامری، کارخانه حناسایی، بیمارستان قدیم شهرستان بم هستند.

وی با تاکید براینکه بافت تاریخی کرمان از قدیمی‌ترین بافت‌های تاریخی کشور محسوب می شود، اظهارکرد: بافت تاریخی کرمان به تنهایی دارای بناهای با ارزش با معماری بسیار زیبا است که متعلق به دوره های مختلف تاریخی می باشند.

وفایی با بیان اینکه طرح مرمت بافت تاریخی شهر کرمان تدوین شده است، گفت: در این طرح قسمت‌های مختلف بازار بزرگ از جمله راسته های فرعی و اصلی آن و همچنین مجموعه گنجعلیخان، بازار قلعه محمود و بازار حاج آقا علی کرمان  مرمت و بازسازی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان به مرمت قلاع دختر و اردشیر کرمان اشاره و عنوان کرد: از اولویت‌های این اداره کل مرمت این دو بنای با ارزش تاریخی است که به‌زودی اجرا می شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 3 اردیبهشت 1397، کدخبر: 97020301763 ، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
چقدر خوبه که داریم تو کرمان شاهد توجه مسئولین امر به حوزه گردشگری میشیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین