پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۱۷۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در این استان خبر داد.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از وجود ۱۷۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در این استان خبر داد.

محمود وفایی صبح سه شنبه در چهارمین جلسه ستاد تسهیلات نوروزی در سالن پیامبراعظم (ع) اظهار داشت: ستاد تسهیلات نوروزی همزمان با مرکز استان در شهرستان ها با مدیریت فرمانداران برگزار می شود.

وی افزود: شرایط استان کرمان از جهت آمادگی اماکن، موزه ها، سایت ها، انتظامی، امنیتی و ترافیکی و مجموعه فعالیت ها و خدماتی که در ایام نوروز باید به مهمانان نوروزی ارائه شود، فراهم است.

وفائی تصریح کرد: استان کرمان به عنوان بزرگترین مهمان خانه کشور آمادگی لازم برای پذیرش مهمانان نوروزی از سراسر کشور را دارد.

وی عنوان کرد: امسال نسبت به سال‌های گذشته ظرفیت‌های اقامتی در سطح استان افزایش یافته است از جمله اینکه بیش از ۱۷۰ اقامتگاه بوم‌گردی فعال در سراسر استان داریم و هر گردشگری که به مناطق گردشگری روستایی ما وارد می شود امکان اقامت دارند.

وفایی عنوان کرد: سال قبل ارزیابی در زمینه رضایتمندی میهمانان نوروزی در سطح ملی صورت گرفت که کرمان در بین استان های کشور رتبه اول را به خود اختصاص داد، هر چند این مساله بدین معنا نیست که ضعفی وجود ندارد و قطعاً ضعف های موجود باید برطرف شود.

وی بیان داشت: طی دو سال گذشته اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان کرمان به بالای ۱۷۰ واحد رسیده با ظرفیت حدود ۲۰ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان افزود: هتل‌های استان کرمان از ۲۴ واحد در سال ۹۲-۹۳ به ۳۱ واحد رسیده و نشان از رشدی ۳۰ درصدی دارد.

وفایی با اشاره به افزایش حضور گردشگران در استان کرمان عنوان کرد: آمار گردشگران خارجی در سال ۹۲ حدود هفت هزار نفر بوده که در سال جاری به مرز ۴۰ هزار نفر رسیده است.

وفایی ادامه داد: مجتمع‌های گردشگری استان کرمان در سال ۹۲ حدود دو واحد بوده که امسال به ۱۴ مجموعه بزرگ رسیده است و رستوران ها از ۸۹ مورد به ۱۲۴ مورد افزایش یافته است.

وی باین کرد: خانه مسافر در سال ۹۲ فقط یک مورد داشته ایم که در سال جاری به ۲۴ مورد افزایش یافته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396، کدخبر: 4250777، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
ای کاش که روزی در استان صنعت گردشگری رونق بگیره وبشه ازش کلی شغل ایجاد کرد
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین