پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۰۱۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان گفت: اثرات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در مناطق هشتگانه استان بررسی شد و نتایج حاصل نشان می‌دهد استان کرمان در ۱۸ زیر نماگر از ۳۰ زیرنماگر مورد مطالعه وضعیت بهتری از متوسط کشور دارد.
شعار سال: شانزدهمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان در سال جاری به ریاست استاندار و با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برخی معین‌های اقتصادی و مدیران ذیربط استان برگزار گردید.
به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه ستاد فرماندهی در سال جاری در خصوص معین‌های اقتصادی گفت: برنامه‌ها و پروژه‌های معین‌های توسعه استان طی دو مرحله (اردیبهشت و آذر ماه سال جاری) اخذ و پس از بررسی و ارائه نتایج ارزیابی عملکرد آنهانسبت به تعیین تکلیف و لغو تفاهم نامه ۵ معین فاقد عملکرد مناسب وعقد تفاهم نامه با معین‌های توسعه جدید شامل بنیاد علوی (رودبار جنوب)، مجتمع معدنی و فراوری سرب و روی خان خاتون (دهبکری) و فولاد بوتیا ایرانیان (چترود) انجام شده است.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با اشاره به نتایج بررسی معیار‌های اصلی و کلی حضورمعین‌های توسعه گفت: طرح مطالعاتی ارزشیابی شاخص‌های اقتصاد مقاومتی و تاثیرات حضورمعین‌های اقتصادی در استان کرمان که با همکاری دانشگاه شهیدباهنرکرمان انجام شده است.

جعفر رودری افزود: این طرح به منظور پایش اجرای مجموعه سیاست‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه اقتصاد مقاومتی و همچنین بررسی عملکرد معین‌های توسعه طی سال‌های ۹۵ تا ۹۸ طی دو مرحله صورت گرفت.
وی محاسبه و تحلیل شاخص‌های استان از لحاظ آسیب‌پذیری، ثبات و پایداری، برونگرایی، امنیت غذایی، مردمی کردن اقتصاد، اقتصاد دانش‌بنیان، سیاسی، عدالت اجتماعی و نظام تولید، توزیع و استانداردسازی به منظور سنجش میزان اثرگذاری پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی در استان را مرحله اول این طرح ذکر کرد و گفت: اثرات اقتصادی اجتماعی فرهنگی و زیست محیطی حضورمعین‌های اقتصادی در مناطق هشتگانه استان بررسی شد که نتایج حاصل نشان می‌دهد استان کرمان در ۱۸ زیر نماگر از ۳۰ زیرنماگر مورد مطالعه وضعیت بهتری از متوسط کشور دارد.

دبیر ستادفرماندهی اقتصادمقاومتی استان با اشاره به تطبیق برنامه‌ای طرح‌ها و پروژه‌ها با رویکرد‌ها اقتصاد مقاومتی و اسناد بالادستی از افزایش درصد تحقق پروژه‌ها طی سال‌های ۹۵ تا ۹۸ از ۷۷ به۹۷ درصد خبر داد و گفت: بهبود وضعیت شاخص‌های مردمی کردن اقتصاد در استان وافزایش آن به واسطه حضور معین‌ها صورت گرفته است.

او اجرای پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی از حیث اثربخشی و متغیر‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی استان را مثبت و معنادار ارزیابی کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اخذ برنامه‌های سال ۱۴۰۰ معین‌های توسعه تا پایان بهمن ماه سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تحقق اهداف معین‌های توسعه استان و لزوم هدف گذاری‌های معین‌های توسعه در سال ۱۴۰۰، تهیه برنامه‌ها و پروژه‌های سال آتی معین‌های توسعه با محوریت
تعیین تکلیف و اتمام پروژه‌هایی که از سال ۱۳۹۹باقی مانده‌اند، صورت گرفت.

رودری با بیان این که توجه ویژه به مدل‌های اشتغالزایی و کارآفرینی صورت گرفته است، از در دستور کار قرار گرفتن گسترش تجربه‌های موفق معین‌های توسعه و تبادل تجربیات آن‌ها و تعریف پروژه‌های جدید با توجه به شرایط و ظرفیت‌های منطقه در دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خبر داد.

شایان ذکر است در این جلسه گزارش عملکرد بانک قرض الحسنه رسالت به عنوان معین توسعه گلباف و صنایع مس شهید باهنر به عنوان معین توسعه راین و همچنین عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ادارات کل صنعت معدن و تجارت شمال و جنوب استان ارائه شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت گفتار نو، تاریخ انتشار ۱۱ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۳۹۵۱۲، goftareno.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
0
0
همه ميدونيم كرمان در چه وضع داغوني از نظر معيشتي قرار داره چي رو كتمان ميكني؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین