پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۹۳۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
حجت الاسلام محمدی رئیس دادگستری، سیدمهدی قویدل دادستان دادسرای عمومی و انقلاب و علی صادق زاده معاون فرمانداری شهرستان زرند با همراهی محمد اسلامی مدیر نمایندگی اداره میراث فرهنگی این شهرستان از موقعیت مکانی دو خانه قدیمی برای احداث واحد بوم گردی در روستای نعیم آباد بازدید کردند و در مورد امکان احداث این واحدهای بوم گردی به تبادل نظر پرداختند.

شعار سال: "محمد اسلامی” رئیس نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در شهرستان زرند اظهارداشت: در روستای نعیم آباد با توجه به اینکه هنوز بسیاری از خانه ها بافت قدیمی خود را حفظ کرده اند موقعیت بسیاری خوبی برای حضور گردشگران دارد و از طرفی قرارگیری خانه ها در این روستا در میان باغات پسته این موقعیت را برای ما ایجاد می کند که بتوانیم گردشگران را به طور مستقیم در بین باغات پسته اسکان دهیم که این موضوع می تواند برای بسیاری از گردشگران به ویژه گردشگران خارجی جذاب و منحصر به فرد باشد.

وی از راه اندازی و احداث دو واحد «بوم گردی انصاف» و «بوم گردی پسته» در آینده نزدیک در روستای نعیم آباد خبر داد و افزود: بوم گردی اِنصاف در یک خانه قدیمی که در گذشته محل طرح دعوای و داوری شکایات مردم روستای نعیم آباد و نیز چندین پارچه آبادی در اطراف این روستا بوده است، احداث خواهد شد. این خانه متعلق به خانواده متصدی می باشد و حاج یدالله متصدی در سالهای خیلی دور به عنوان رییس خانه انصاف در بخشی از این خانه داوری شکایات و دعوای مردم این آبادی را انجام می داده است. ما به دنبال ثبت این خانه به عنوان اولین خانه انصاف استان کرمان نیز خواهیم بود که این موضوع می تواند کمک ویژه ای به جذب گردشگر در این واحد بوم گردی نیز بکند.

"سید مهدی قویدل” دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند نیز با تاکید به توجه ی ویژه به جنبه های گردشگری منطقه زرند اظهار داشت: توجه به اقتصاد مقاومتی همیشه باید مدنظر ما باشد. صنعت گردشگری می تواند یکی از بخش های مهم در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی باشد که شناسایی، معرفی و حفظ داشته های خود در این بخش از مباحث مهم در عملی شدن شعار اقتصاد مقاومتی در این صنعت می باشد.

وی در مورد امکانات روستای نعیم آباد و روستاهای مناطق غربی شهرستان زرند گفت: این منطقه یکی از مناطق بسیار مهم و خوش آب و هوای شهرستان زرند است که وجود صنایع دستی زیادی در این منظقه می تواند کمک زیادی به گسترش صنعت گردشگری و جذب گردشگر در این منطقه داشته باشد.

دادستان شهرستان زرند همچنن گفت: در مورد راه اندازی واحد بوم گردی اِنصاف با توجه به جایگاه تاریخی که این محل داشته است می تواند جذابیت خوبی برای راه اندازی این واحد بوم گردی باشد. این واحد همچنین می تواند محلی برای نگهداری اسناد و قباله های قدیمی باشد و حتی می توان جلسات شورای حل اختلاف این روستا را نیز در این محل برگزار کرد. اما راه اندازی این واحد بوم گردی نیاز به حمایت و کمک ویژه مسئولین دارد که از مسئولین شهرستان به ویژه فرمانداری تقاضا داریم که در احداث این واحد کمک های لازم را داشته باشند.

لازم به ذکر است در این روز مسئولین همچنین بازدیدی از «خانه ی اسلامی» در روستای علی آباد نیز داشتند و موقعیت این خانه برای راه اندازی یک واحد بوم گردی را بسیار مناسب دانستند.


با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صدای زرند، تاریخ انتشار: 31 فروردین 1396، کد مطلب: 58022، www.sedayezarand.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
0
0
ببینید منافع کی باید تامین بشه تا راه بیفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین