پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
مدیر کل میراث فرهنگی استان کرمان گفت: به دنبال استقبال روستاییان استان کرمان از خانه‌های بوم گردی، دهکده بوم گردی در منطقه گردشگری خبر بافت راه اندازی شد.

شعار سال : محمود وفایی اظهار کرد: اقامتگاه‌های بوم گردی اقامتگاه هایی هستند که به ارائه خدمات قابل قبولی به گردشگران و میهمانان در محیط های طبیعی می‌پردازند که تاکنون در استان کرمان به 57 اقامت گاه رسیده و طبق برنامه تا پایان سالجاری به 80 اقامتگاه خواهد رسید.

وی اظهار داشت: این اقامتگاه‌ها پس از شناسایی روستاهای دارای پتانسیل و ظرفیت گردشگری و با در نظر گرفتن سطح حساسیت‌های موجود به خصوص کمبود فضاهای خدماتی راه اندازی شده‌اند.

وفایی با اشاره به راه اندازی دهکده بوم گردی در روستای خبر، تصریح کرد: این روستا در کنار بخش شهداد، و روستای دلفارد دارای بیشترین خانه‌های بوم گردی هستند.

وی ادامه داد: این دهکده دارای هفت خانه است که تمامی این خانه‌ها در ایام تعطیل و غیر تعطیل به گردشگران و میهمانان خدمات ارائه می‌کنند.

وفایی با اشاره به اینکه بیشتر این اقامتگاه‌ها توسط یک خانواده محلی اداره می‌شوند که کارکرد آن‌ها تنها جنبه اقامتی ندارد، بیان داشت: اقامتگاه‌ها بوم گردی خدمات مختلفی مانند ارائه غذا و نوشیدنی بومی، تولید و آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی و آیینی و برگزاری رویدادهای بومی نیز انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در این اقامتگاه‌ها شیوهٔ مهمان‌پذیری در روستاها مبتنی بر حفظ منابع، توسعه و بهره‌برداری پایدار از ظرفیت‌ها صورت می‌پذیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه ازارائه تسهیلات بانکی به این اقامتگاه‌ها خبر داد و گفت: ارائه تسهیلات بر مبنای استانداردهای مشخصی صورت می‌پذیرد که می‌تواند بر اساس چگونگی مرمت خانه‌های بومی که به این منظور انتخاب می‌شوند، محصولات و فرآورده‌های بومی قابل عرضه، تبلیغات تورهای بومی، نحوه دکوراسیون داخلی و خارجی، نوعمصالح که باید منطبق با معماری سنتی و محلی باشد، مشارکت خانواده و جامعه محلی ایجاد شده و... باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر استان کرمان از جایگاه ویژه ای در بحث اقامتگاه‌های بوم گردی و توسعه اکوتوریسم در سطح کشور برخوردار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ نشرخبر : 17 آذر 1394 کد مطلب : 2995011 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین