پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال 41 منطقه نمونه گردشگری در کشور به تصویب هیات دولت رسیده که پنج منطقه با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال شکل گیری است.

شعارسال : جلال تاجیک روز پنجشنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی منطقه نمونه گردشگری و تفریحی دهکده آرامش در رفسنجان افزود: یکهزار و 168 منطقه نمونه گردشگری در کل کشور در دولت های نهم و دهم به تصویب هیات دولت رسید که با ساماندهی این مناطق، تعداد آنها به کمتر از 70 منطقه نمونه گردشگری تقلیل پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه 300 میلیارد ریال اعتبار برای مناطق نمونه گردشگری در کشور اختصاص می یافت گفت: امسال 15 درصد از این اعتبار و بودجه اختصاص یافته است.

وی افزود: ما در حوزه هایی از جمله تامین اعتبارات زیرساخت های مناطق گردشگری در کشور و نیز ساماندهی مناطق گردشگری نمونه فعالیت می کنیم.

مدیرکل دفتر مناطق نمونه و زیرساخت های گردشگری با بیان اینکه صنعت گردشگری بهترین جایگزین برای نفت است تصریح کرد: گردشگری می تواند مرهم خوبی برای بسیاری از مشکلات جامعه باشد و باعث افزایش تفاهم در خانواده ها و افزایش سطح رضایت اجتماعی است.

وی گفت: باید برای سرمایه گذارانی که دغدغه بیکاری بین مردم را کاهش می دهند و با ایجاد شغل پایان بخش مشکل جامعه هستند، فرش قرمز پهن کرد.

وی افزود: استان کرمان از نظر آثار تاریخی و باستانی جایگاه ویژه ای در کشور دارد به طوری که نسبت به مناطق گردشگری در دیگر نقاط کشور بهتر است.

تاجیک تصریح کرد: زیرساخت های هوایی استان کرمان نسبت به استان های دیگر بهتر است و این در رفت و آمد گردشگران داخلی و خارجی تاثیر دارد به طوری که از تهران به چندین شهرستان استان کرمان در هفته پرواز انجام می شود.

وی گفت: روستای صخره ای میمند در شهربابک که امسال در یونسکو به ثبت جهانی رسید گردشگران خارجی و داخلی را می تواند به خود جذب کند.

وی با اشاره به اینکه برای کمپ گردشگری میمند شهربابک سه میلیارد ریال بودجه ابلاغ خواهد شد افزود: رفسنجان با وجود شخصیت برجسته آیت الله هاشمی رفسنجانی طی سال های طولانی به شهرستان معروف در دنیا تبدیل شده است و امیدواریم مردم این منطقه در کنار تولید محصول ارزآور پسته به صنعت گردشگری هم روی بیاورند.

تاجیک افزود: امیدواریم فاز اول منطقه نمونه گردشگری و تفریحی دهکده آرامش در رفسنجان زمستان سال 95 به بهره برداری برسد.

یکی از سرمایه گذاران ایجاد این منطقه نمونه گردشگری در رفسنجان هم گفت: 16 هزار هکتار زمین از طریق امور اراضی برای این منطقه واگذار شده است و برای ایجاد این منطقه 300 میلیارد ریال هزینه خواهد شد.
حسین جمالی با اشاره به اینکه این طرح برای 150 نفر اشتغالزایی می کند افزود: تاکنون 20 میلیارد ریال برای اخذ مجوز و مدارک لازم، ایجاد زیرساخت های آب و برق و تهیه نقشه ها و سایر اقدامات صرف شده است.
وی بیان کرد: فاز اول این مجموعه تا سال آینده و فاز دوم آن تا دو سال دیگر تکمیل خواهد شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" ، تاریخ انتشار پنجشنبه 24 دی 1394 ، کد مطلب : (5107246)81920736 : www.Irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین