پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۹
قطر پیش‌بینی کرده است یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از سراسر جهان برای تماشای بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ به این کشور سفر کنند. از طرفی، این انتظار مطرح شده که ۵۰۰ هزار نفر از تماشاچی‌ها به ایران سفر کنند جمشید حمزه زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران گفت ما از شش ماه پیش اعلام کردیم که با بیست هزار تخت برای هر نفر شب آمادگی پذیرش مسافران جام جهانی قطر را داریم؛ اما تا الان یک نفر هم رزرو نداشته است؟! سوال اینجاست که چرا ضرغامی و تاج در این خصوص سکوت کرده و از علل از بین رفتن این فرصت حرفی نمی زنند؟ ضرغامی ، مدیر منطقه آزاد ، وزارت راه و شهرسازی، فدراسیون فوتبال باید بگویند که تاکنون چقدر برای این برنامه نافرجام هزینه شده است.

شعار سال: جمشید حمزه زاده رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران بیان داشته است که ما از شش ماه پیش اعلام کردیم که با بیست هزار تخت برای هر نفر شب آمادگی پذیرش مسافران جام جهانی قطر را داریم؛ اما تا الان یک نفر هم رزرو نداشته است. ما امسال گردشگری ورزشی خارجی نداریم. اعلام شده کسانی در ایام جام جهانی اجازه ورود به خاک قطر را دارند که حداقل بلیط یکی از بازی‌ها را داشته باشند. متأسفانه به دلیل عدم هماهنگی دستگاه‌های مربوطه، ما موفق به دریافت سهمیه و فروش بلیط نشدیم.حتی برای کیش هم ما مسافر نداریم و تنها تعداد محدودی گردشگر داخلی قرار است از این ظرفیت استفاده کنند که آن هم با سهمیه فدراسیون است.

حتی یک رزرو هم برای میزبانی کیش در جام جهانی قطر نداشته ایم، سلام ضرغامی؟!

رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران ایران تاکید کرد: هر که بخواهد رزرو انجام دهد، باید از سه ماه قبل اقدام کند؛ بنابراین عدم استقبال تماشاگران جام جهانی، ارتباطی با وقایع اخیر نداشته و فرصتی طلایی بود که ما از دست دادیم. 

ابراهیم پور فرج رییس جامعه تورگردانان ایران نیز ، پیش از این گفته بود که گردشگری از قطر در روز‌های جام جهانی وارد ایران نخواهد شد. پورفرج با اشاره به نزدیک شدن به بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و برنامه‌هایی که ایران برای جذب تماشاچیان این بازی‌ها دارد، گفت: معتقد هستم تماشاچیان جام جهانی قطر به ایران سفر نمی‌کنند. تماشاچیان جام جهانی عموما ورزشکار و جوان هستند و ایران مقصد گردشگران جوان نیست.

حتی یک رزرو هم برای میزبانی کیش در جام جهانی قطر نداشته ایم، سلام ضرغامی؟!

او درخصوص وعده‌های وزیر میراث و گردشگری درخصوص در نظر گرفته شدن برنامه‌ریزی‌های مناسب و متعدد برای استفاده حداکثری از حضور گردشگران جام جهانی قطر به کیش و قشم، گفت: هرچند ما روی صحبت‌های وزیر خیلی حساب کرده بودیم، اما بعد‌ها با اتفاقاتی که شاهد بودیم، آن را رها کردیم.

حتی یک رزرو هم برای میزبانی کیش در جام جهانی قطر نداشته ایم، سلام ضرغامی؟!

توضیحات تکمیلی درباره خبر: 

قطری‌ها همچنان به برگزاری جام جهانی با حضور ۳۲ تیم اصرار دارند و نمی‌خواهند زیر بار ۴۸ تیمی شدن جام جهانی ۲۰۲۲ بروند، اما فیفا همچنان در حال بررسی شرایط موجود است. جانی اینفانتینو که اصرار زیادی به برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ با حضور ۴۸ تیم دارد، در حالی برنامه‌های خود را پیش می‌برد که شاید در نهایت به بن بست بخورد و به این نتیجه برسد که امکان برگزاری جام جهانی پیش‌رو با ۴۸ تیم وجود ندارد. با این حال فیفا همچنان در حال تنظیم برنامه‌ها و بررسی شرایط موجود است. از آنجایی که زیرساخت‌های قطر برای برگزاری جام جهانی با حضور ۳۲ تیم فراهم شده، این زیرساخت‌ها باید برای برگزاری جام جهانی با حضور ۱۶ تیم بیشتر مهیا شود. از همین‌رو یکی از پیشنهاد‌های فیفا شریک شدن کشور‌های همسایه قطر است تا با استفاده از ظرفیت‌های سایر کشور‌های خاورمیانه جام جهانی ۴۸ تیمی شود.
این برنامه مدت‌هاست دنبال می‌شود و اکنون جنبه رسمی بودن پیدا کرده و نکته جالب ماجرا قرار نگرفتن نام ایران در بین برنامه‌هاست. این در حالی است که مهدی تاج و سایر مسئولان فدراسیون فوتبال مدت‌ها پیش و پس از چند جلسه با قطری‌ها صحبت از احتمال شراکت ایران در جام جهانی برای میزبانی از مسابقات می‌کردند، هرچند قطری‌ها هیچ‌گاه چنین موضوعی را تأیید نکردند. حتی ناصر الخاطر در گفت‌وگویی تأکید کرده بود که قطر حق میزبانی جام جهانی را با حضور ۳۲ تیم می‌خواهد و تلویحاً شراکت میزبانی جام جهانی با سایر کشور‌ها را رد کرده بود.

برای انتخاب میزبان مشارکتی جام جهانی، شرایط زیادی برای بررسی نیاز است که از جمله آن‌ها می‌توان به ارزیابی جغرافیای سیاسی کشورها، شرایط تجاری، مالی و… اشاره کرد. فیفا شرایطی را برای این کشور‌ها اعلام کرده که بر این اساس؛ عضویت در کنفدراسیون فوتبال آسیا، نزدیکی و همسایگی با قطر تا شعاع مشخص شده، شرایطی پایدار در منطقه و بدون درگیری مسلحانه و خارج از تحریم‌های بزرگ بین‌المللی بخشی از این شرایط است.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از رویداد 24. منتشره در بیست و یکم مهر ماه 1401 . کد خبر: 320549 . https://www.rouydad24.ir./ سایر منابع .

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
چقدر شکمشون رو صابون زده بودند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
طفلی ضرغامی فقط چندتا سفر کوچولو داشته به اون ور آب دیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین