پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۶۵۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در سال گذشته متاسفانه بخشی از درآمد های شوراهای حل اختلاف کشور در بخش های دیگری غیر از شوراها هزینه شده که به شدت مورد گلایه مسئولان قضائی است.

شعارسال: یدالله موحد در جمع اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف اظهار داشت: طبق ماده ۲۳ قانون شوراهای حل اختلاف مصوب ۱۳۹۴ باید ۱۰۰ درصد درآمدهای شوراهای حل اختلاف در امور خود شوراها هزینه شود اما اینگونه عمل نمی شود و برداشت از درآمدهای شوراها کار پسندیده ای نیست.

وی اعلام کرد: در سال گذشته در کرمان شوراهای حل اختلاف بیش از ۱۱ میلیارد تومان درآمد به خزانه کشور واریز کرده اند اما تنها قریب شش میلیارد آن به کرمان اختصاص داده شد، در حالی که طبق قانون خزانه کل کشور موظف است صددرصد درآمدهای شوراهای حل اختلاف را در اختیار قوه قضائیه جهت هزینه در امور شوراها قرار دهد.

موحد تاکید کرد: اگر صددرصد درآمدهای شورای حل اختلاف در بدنه شورا هزینه شود دیگر شاهد این حجم مشکلات در شوراها نخواهیم بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: قبل از شکل گیری ساختار رسمی قوه قضائیه در کشور مردم دعاوی و اختلافات خود را از طریق مراجعه به علماء و مجتهدین که مورد وسوق و اعتماد مردم بودند طبق مقررات دینی، سنت و عرف حل و فصل می شد.

موحد ادامه داد: از زمانی که قضاوت جنبه حاکمیتی و رسمی در کشور پیدا کرد، هیچگاه حکومت ها خود را بی نیاز از داوری و حل و فصل دعاوی از طریق خود مردم ندیدند به طوری که در سال ۱۳۰۵ قانون داوری اجباری در ایران تصویب شد.

وی گفت: معتقدم هنوز نیز مراجعه به داور و بخش های مدنی و استفاده از ظرفیت های مردمی در جهت صلح و سازش و حل و فصل اختلافات مردم بر مراجعه به سیستم قضائی ارجح است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 28مرداد1396، کدخبر: 4063184: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین