پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۵۴۶۲
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴
معاون شوراهای حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: کلیه شعب مستقر در مجتمع‌های شوراهای حل‌اختلاف استان کرمان به سامانه مدیریت پرونده قضائی CMS متصل شده‌اند.

شعار سال: به نقل از روابط‌عمومی دادگستری استان کرمان، مهدی تقی‌زاده با اعلام اینکه تعدادی از مجتمع‌های شورای حل‌اختلاف استان به فیبرنوری مجهز شده‌اند اظهارداشت:در تلاشیم در آینده نه چندان دور تمامی شعب شوراهای حل اختلاف را به فیبرنوری مجهز کنیم .

وی با بیان اینکه مراجعین به شوراهای حل‌اختلاف در کرمان می‌توانند برای ثبت‌نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی "ثنا" به دفاتر خدمات قضائی مراجعه نمایند گفت: افزایش سرعت، رفع اطاله دادرسی، حفظ حریم‌خصوصی و آبروی افراد، رفع مشکلات فرهنگی در شیوه‌سنتی، جلوگیری از رفت و آمدهای اضافی مردم و کاهش و حذف بسترهای جرم‌خیز در ابلاغ را مزایای ابلاغ الکترونیک دانست.

معاون شوراهای حل‌اختلاف دادگستری کل استان کرمان افزود: اجرای این طرح رضایت‌مندی شهروندان از طریق خدمات‌رسانی باکیفیت و آسان‌تر و کاهش هزینه صاحبان پرونده قضایی را درپی دارد.

وی صرفه‌جویی در هزینه‌های فرآیند دادرسی و جلوگیری از تضییع حق و حقوق مردم از طریق ابلاغ به موقع اخطاریه و احضاریه را از دیگر ویژگی‌های ابلاغ الکترونیکی برشمرد و تصریح کرد: به موجب ماده 175 قانون آیین ‌دادرسی کیفری مصوب سال 1392 قوه قضاییه موظف است اوراق قضایی را با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی یا مخابراتی ابلاغ نماید.

تقی‌زاده با بیان اینکه مراجعان به قوه‌قضائیه موظفند جهت دریافت الکترونیکی اوراق قضایی به سامانه‌ای که با این منظور ایجاد گردیده مراجعه نمایند گفت: ابلاغ الکترونیک جایگزین ابلاغ به روش سنتی است و قبل از اجرای این قانون ابلاغ به اصحاب پرونده از طریق مامور ابلاغ انجام می‌شد اما در حال‌حاضر و براساس این قانون ابلاغ اوراق قضایی به طرفین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این امر به اجرای طرح رسمیت و اعتبار می‌بخشد.

وی تصریح کرد: ماده 655 آیین دادرسی کیفری ابلاغ قضایی به صورت الکترونیکی را کافی دانسته و تبصره این ماده نیز ابلاغ الکترونیکی را قابل پذیرش می‌داند.

معاون شوراهای حل‌اختلاف دادگستری کل استان کرمان با تاکید بر اینکه در گام اول سامانه ثنا جهت ثبت‌نام اشخاص حقیقی ایجاد شده‌است گفت: مراجعان به قوه قضائیه می‌بایست ابتدا در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت‌نام نمایند و پس از ثبت نام و احراز هویت، حساب کاربری (شناسه و رمز ورود به سامانه ابلاغ) به افراد تخصیص می‌یابد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 19 دی 1395، کد مطلب: 1290740، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین