پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۰۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
فاضلیان گفت: در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از ۹۵ درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.
شعار سال: به‌نقل از روابط عمومی دادگستری استان البرز، احمد فاضلیان در جریان دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین محمّدمهدی احمدی‌میانجی رئیس شوراهای حل اختلاف از شورای حل اختلاف استان البرز اظهار داشت: امروز شورای حل اختلاف پس از فراز و فرودهایی که داشته به‌دلیل دستاوردهای زیاد در بدنه دستگاه قضایی جا افتاده و دادگستری کل استان نیز به شورای حل اختلاف به‌عنوان بخشی از دستگاه قضایی نگاه برابری دارد.
رئیس‌کل دادگستری استان البرز با اشاره به تغییراتی که در صلاحیت شوراهای حل اختلاف در قانون جدید ایجاد شده افزود: قانون جدید صلاحیت صدور رای را به شوراهای حل اختلاف داده است، بنابراین تغییرات جدید و نیز حساسیت وظایف آن ایجاب می‌کند برای نظارت بر نحوه عملکرد و نیز برطرف کردن ایرادات احتمالی، بازرسی‌های مستمر و موثر از شعب شوراهای حل اختلاف توسط مرکز در دستور کار قرار گیرد.
عالی‌ترین مقام قضایی استان البرز، سیستمی‌کردن امورات در دستگاه قضایی استان را یکی از اولویت‌های مهم این مجموعه عنوان کرد و ادامه داد: در این راستا با توجه به اینکه شورای حل اختلاف بخشی از بدنه دستگاه قضایی است موضوع به‌کارگیری سیستمCMS یا مدیریت پرونده‌های قضایی در استان پیگیری و اجرایی شده تا جایی که اکنون بیش از 90 درصد پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف استان در این سامانه ثبت می‌شوند.
وی با تمجید از کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در شعب مختلف شورای حل اختلاف استان، توضیح داد: خوشبختانه کیفیت رسیدگی به پرونده‌ها در سطح بسیار خوبی قرار دارد و در دیدارهای حضوری که مردم دارند کمترین گلایه از نحوه دادرسی در شوراهای حل اختلاف وجود دارد و بیش از 95 درصد آرای صادره مورد اعتراض واقع نمی‌شوند.
فاضلیان برطرف کردن مشکلات زیرساختی شورای حل اختلاف استان را یکی از اولویت‌های استان در کنار توسعه زیرساختی دادگستری عنوان کرد و گفت: در این راستا از سال 94 توسعه فضای اداری شوراها نیز در دستور کار بوده است که می‌توان به تکمیل و بهره‌برداری از ساختمان شورای حل اختلاف مرکز استان و پروژه شورای حل اختلاف فردیس با مساحت یک هزار مترمربع که با پیشرفت حدود 40 درصدی شش ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسید اشاره کرد.
وی ادامه داد: تکمیل پروژه شورای حل اختلاف گرمدره با مساحت حدود 500 مترمربع با همکاری شهرداری و شورای شهر گرمدره و پروژه شورای حل اختلاف هشتگرد با مساحت حدود 800 مترمربع با پیشرفت 50 درصدی که حداکثر تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسید در دستور کار بوده است.
رئیس کل دادگستری استان البرز در بخش پایانی سخنان خود توجه به آموزش کارکنان شورای حل اختلاف به تناسب وظایف محوله، افزایش ساعات کاری از چهار به شش ساعت، افزایش تعداد شعب و افزایش پاداش‌ها را از جمله راهکارهای افزایش بهره‌وری بیشتر در این مجموعه عنوان کرد.
سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 17 تیر 96 ، کد مطلب: 1458649:www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین