پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: سالانه 350 هزار پرونده قضایی در شعبه‌های مختلف دادگاه‌های حقوقی، کیفری، تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تشکیل می‌شود.

شعار سال: حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در جلسه بررسی پرونده‌های قضایی استان اردبیل اضافه کرد: طبق گزارشات به دست آمده سالانه در حدود 350 هزار پرونده قضایی در شعبه‌های مختلف دادگاه‌های حقوقی، کیفری، تجدید نظر و شوراهای حل اختلاف استان اردبیل تشکیل می‌شود که از این میزان 270 هزار مورد جزو نخستین پرونده‌های تشکیل یافته و مابقی جزو پرونده‌های در دست بررسی هستند.

وی افزود: خوشبختانه با وجود کمبود نیرو بررسی پرونده‌های قضایی در کم‌ترین زمان ممکن و اسرع وقت انجام می‌شود و تمام تلاش ما بر این است که بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و با جلب رضایت مراجعه‌کنندگان مشکلات و موانع پیش‌رو را به حداقل برسانیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در حال حاضر روند رسیدگی به پرونده‌های ارجاع شده به دادگاه‌های تجدید نظر استان تقریبا به روز است و با هدف رسیدگی صحیح به امور مراجعان عملکرد کارکنان و تمامی حوزه‌های دستگاه قضایی اردبیل با جدیت رصد می‌شود تا در این زمینه هیچ مشکلی باقی نماند.

قاصدی افزود: رضایتمندی مراجعان در مجموعه قضایی برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است ولی به هر حال این امکان وجود دارد که پرونده‌ای به دلیل حساسیت نیازمند زمان بیشتری باشد که در این زمینه داشتن صبر و شکیبایی لازمه کار است و باید مورد توجه واقع شود.

وی بیان کرد: شکایت مردمی از مجموعه قضایی استان به دلیل عملکرد متعهدانه این مجموعه گسترده نیست و این موضوع باید مورد توجه واقع شود.

قاصدی بیان کرد: سوءاستفاده از اعتماد مردم در خصوص تسریع رسیدگی به پرونده موضوعی است که با جدیت و قاطعیت با آنان برخورد می‌شود و در حالی که این افراد ارتباطی با دستگاه قضایی نداشته‌اند ولی خود را جزو این مجموعه دانسته‌اند تا بتوانند اعتماد مردم را به طور کامل به دست آورند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با قطعیت می‌توان گفت که مجموعه قضات استان افرادی متعهد و متدین هستند که شکایت از عملکرد مجموعه‌های قضایی به ندرت مشاهده می‌شود و نیاز است در این زمینه عموم مردم هوشیاری لازم را داشته باشند تا با مشکلی مواجه نشویم.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 10 تیر 1396، کد مطلب: 964-990-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین